کد مطلب: ۵۸۲۷۶۹

ارزش ذاتی سکه در مسیر نزول / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۴ مهر

ارزش ذاتی سکه در مسیر نزول / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۴ مهر

در اولین روز هفته، دلار و سکه در مسیر کاهشی قرار گرفتند. روز شنبه سکه امامی مرز روانی ۱۲ میلیون تومانی را از دست داد و با ۱۳۰ هزار تومان افت به بهای ۱۱ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسید. به نظر می‌رسد یکی از عوامل مهمی که زمینه‌ساز افزایش فروش‌ها در بازار سکه شد، ریزش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی انتهای هفته بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طلای جهانی از ابتدای هفته گذشته در مسیر افزایشی قرار گرفت و حتی توانست به محدوده هزار و ۷۸۰ دلاری برسد. با این حال، از بعدازظهر پنج‌شنبه میزان فروش‌ها در بازار طلا افزایش پیدا کرد و قیمت این فلز گران‌بها تا محدوده هزار و ۷۵۰ دلار پایین رفت. با ثبت چنین افتی، میزان فروش‌ها در معاملات پشت خطی بازار داخلی بالا رفت.

گفته می‌شود که روز جمعه، سکه در بازار پشت خطی زیر مرز ۱۲ میلیون تومان معامله می‌شد. برخی از سکه‌بازان امیدوار بودند که روز شنبه دلار در مسیر افزایشی قرار بگیرد و مانع از اثرات نزولی اونس طلا شود. با این حال، دلار در روز شنبه توان افزایش خاصی از خود نشان نداد تا فعالیت فروشندگان در بازار سکه بیشتر شود.

بازار طلا و سکه رونق می گیرد

محمد کشتی آرای، نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزهای آینده گفت: در هفته گذشته بازار طلا و سکه در رکود به سر برد و البته لازم به ذکر است که در ایام صفر این رکود طبق تجربه هر سال وجود دارد اما امسال این امر تشدید شده بود.

این فعال صنفی ادامه داد: به طور کلی در هفته گذشته بازار شرایط آرامی را سپری کرد و حباب سکه حدود ۶۰ هزار تومان کاهش یافت و به رقم ۵۰۰ هزار تومان رسید.

او افزود: پیش‌بینی می‌شود با توجه به آنکه در روزهای آینده اتفاق خاصی به لحاظ اقتصادی و سیاسی رخ نمی‌دهد، در چند روز آینده قیمت طلا و سکه در محدوده کنونی باقی بماند.

دنیای اقتصاد نوشت:

ارزش ذاتی سکه در مسیر نزول

بعدازظهر روز گذشته ارزش ذاتی سکه امامی به محدوده ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رسید، حال آنکه در انتهای هفته قبل در محدوده ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قرار داشت. ریزش ارزش ذاتی فلز گران‌بهای داخلی نشان می‌داد که سکه در بازار نیز تحت فشار نزولی‌ها قرار خواهد گرفت. به گفته فعالان، دلیل اصلی کاهش ارزش ذاتی سکه نزول بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود.

با وجود افت ارزش ذاتی سکه، معامله‌گران همچنان باور دارند که حمایت ۱۱ میلیون و۸۰۰ هزار تومانی در بازار قوی است. در واقع آنها اعتقاد دارند که فلز گران‌بهای داخلی به راحتی حمایت ۱۱میلیون و ۸۰۰هزار تومانی را از دست نخواهد داد. در این میان شماری از معامله‌گران باور دارند که روند آتی سکه به حرکات دلار بستگی دارد. در صورتی که اسکناس آمریکایی از محدوده ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان عقب‌نشینی کند، سکه کار دشواری برای حفظ حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دارد. هفته گذشته سکه دو روز در محدوده ۱۱میلیون و ۷۹۰ هزار تومان نوسان کرد، ولی به سرعت به سوی نرخ‌های بالاتر حرکت کرد و نشان داد که به راحتی در مسیر ریزش قرار نمی‌گیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بی پشتوانه بودن رمز ارزها و خبرهای سرد
    میان چین وآمریکا انس جهانی طلا را تا ۲۳۰۰ حتی بالاتر افزایش خواهد داد