کد مطلب: ۴۹۴۲۴۲

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۵ آذر ۹۹ / روند نزولی طلا ادامه دارد؟

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 5 آذر 99 / روند نزولی طلا ادامه دارد؟

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 63 هزار و 400 تومان معامله شد. همچنین  قیمت هر سکه به 11 میلیون و 400 هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 63 هزار و 400 تومان معامله شد. همچنین قیمت هر سکه به 11 میلیون و 400 هزار تومان رسید. اما امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران علت افت قیمت طلا کاهش چشم‌گیر انس جهانی، تولید انبوه واکسن کرونا توسط انگلستان و جدی شدن حضور بایدن در منصب ریاست جمهوری است. پیش‌بینی می‌شود با کاهش قیمت انس جهانی طلا قیمت طلا و سکه تا آخر هفته بیشتر ارزان می‌شود.

همچنین دنیای اقتصاد نوشت: جدا از افت دلار، فلز گرانبهای داخلی تحت فشار سقوط اونس طلا در بازارهای جهانی هم قرار داشت. در صورتی که اونس طلا به زیر مرز هزار و ۸۰۰ دلاری هم برود و دلار در روز چهارشنبه افزایش خاصی را تجربه نکند، می‌توان انتظار داشت که سکه حتی تا نزدیکی مرز ۱۱ میلیون تومانی هم افت کند.

آنچه مسلم است بازیگران بازار سکه روز سه‌شنبه مقاومت زیادی کردند که قیمت دچار سقوط سنگینی نشود.

اقتصادنیوز هم نوشت: قیمت طلا که قبل از اخبار واکسن در نیمه دوم کانال 1900 دلار و در حال صعود به کانال 2000 دلار بود، اکنون در یک قدمی سقوط به کانال 1700 قرار دارد و حتی تا 1800 دلار هم امروز ریزش کرد.

قیمت نهایی طلا در پایان بازار‌های جهانی به قیمت قبل از سیر صعود تاریخی خود به 2000 دلار بازگشته است، یعنی تقریباً چهار و نیم ماه پیش. با بسته شدن بازار‌های جهانی در روز سه‌شنبه، قیمت هر اونس طلا با 30 دلار کاهش به 1807 دلار رسید. کاهش 1.6 درصدی طلا درحالی رخ می‌دهد که شاخص دلار نیز 0.4 درصد به دلیل هجوم به سمت بازار سهام، کاهش داشته است.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام یعنی بازم پاین میاد تا عید دوباره بالا میاره بنظرتون

    • مهراد

      بنظرم سکه و طلا هم مثل بورس خراب شد و دیگه بالا نمیره فقط مواد غذایی داره گرون میشه