کد مطلب: ۵۵۶۷۷۲

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۵ تیر ۱۴۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا امروز ۵ تیر ۱۴۰۰

مهار نشدن کرونا در ایران و واکسیناسیون کند شهروندان باعث تعطیلی بسیاری از مشاغل و در نتیجه رواج فروش طلا برای گذران زندگی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید محمود فضل آذر شربیانی همچنین درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار و قیمت طلا توضیح داد: هفته آینده طلا روند افزایشی چندانی ندارد و پیش‌بینی می‌شود که قیمت آن در هفته اول تیر ماه ثابت باشد. البته به شرط آنکه خبری از نتیجه مذاکرات وین منتشر نشود.

او ادامه داد: چنانچه روند مذاکرات موفق آمیز باشد، قیمت دلار روند کاهشی دارد و به همراه آن طلا هم ارزان می‌شود.

گفتنی است در بازار جهانی، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه پس از وعده رییس بانک مرکزی آمریکا برای حفظ نرخ‌های بهره نزدیک به صفر افزایش یافت اما صعود دلار پیشروی این فلز ارزشمند را محدود کرد.

دنیای اقتصاد نوشت:

طلا در مسیر رشد هفتگی

قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه در حالی رشد کرد‌ که سرمایه‌گذاران منتظر جهت‌یابی بازار‌های مالی با اعلام گزارش تورم آمریکا هستند. بهای اونس طلا تحت‌تاثیر ضعیف‌شدن ارزش دلار، در معاملات روز گذشته در مسیر ثبت نخستین رشد هفتگی پس از چهار هفته منفی قرار گرفت. در هفته‌ای که گذشت سیگنال‌های متفاوت از سوی فدرال‌رزرو در مورد نرخ بهره آمریکا، قیمت طلا و دلار را با نوسان همراه کرد. در نهایت بهای معاملات این بازار در (ساعت ۲۰ روز گذشته) به ۱۷۸۱ دلار رسید و رشد هفتگی خود را به بیش از یک درصد رساند. طلا برای بهبود متقاعدکننده قیمت در هفته‌جاری تقلا کرده و بازار تحت‌تاثیر جهت حرکت دلار آمریکا قرار دارد. تا زمان انتشار آمار اقتصادی، بازار طلا در محدوده قیمت فعلی خواهد ماند. به باور کارشناسان در صورتی‌که حمایت طلا در سطح ۱۷۶۹ دلار شکسته شود، به محدوده ۱۷۳۴ دلار سقوط خواهد کرد.

سکه در انتظار برجام

چند ماه است که اخبار مذاکرات برجام و بازگشت آمریکا به آن در جریان است به‌طوری‌که طی ماه‌های اخیر نیز به دفعات خبر نزدیک‌شدن به توافق را شنیده‌ایم، اما بازار طلا و سکه تنها زمانی واکنش واقعی به این موضوع را نشان خواهند داد که به‌صورت عینی و همچنین در عمل توافق را مشاهده کنند. با توجه بر این موضوع هر سکه بهار آزادی در هفته گذشته با افت ۹/ ۳ درصدی معادل ۴۲۰ هزار تومان، مجدد به قیمت‌های پایین بازگشت و داد و ستدهای خود را در قیمت ۱۰ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان به پایان رساند. به عقیده برخی کارشناسان این بازار اگر تحریم‌ها علیه ایران برداشته و ارز وارد کشور شود و همچنین مراودات بین‌المللی بانکی بدون مانع به جریان بیفتد، در این‌صورت می‌توان انتظار واکنشی معناداری از بازار طلا و سکه داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی اصغر

    انشاءالله که طلا ارزون بشه خدابه داد ما کارگران برس

  • علی اصغر

    انشاءالله که مشکل همه حل شه

  • ناشناس

    ما ملت ایران همه با هوش و زرنگیم افسوس که چون بوقلمون رنگ برنگیم

  • ناشناس

    ان شاالله ارزون بشه بخدا بسه این همه شوک اقتصادی و….

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید زمان خرید طلا کی هست؟

  • ناشناس

    ایشاالله ک ارزون میشه همه زنایی ایران زمین طلا میخرن هیچ کس اندازه من سر طلا خریدن فروختن ضرر نکرده بازم ایشالا ارزون میشه

  • ی ایرونی

    کلی تحلیل و دنگ و فنگ می بافن اما چه توضیحی واضح نیست الکی هم اسمش رو می گذارن پیش گویی قیمت طلا!!???

  • ناشناس

    خود خواهی فقط به فکر خودمون باشیم باید به فکر پدرها و زنان سرپرست خانواده هم باشیم؛ که چطوری تو این تورم کمر شکن چطوری جهیزیه میخواهند جور کنند. الهی همه اجناس ،خانه ها، طلا، دلار و خوراکی ها ارزان بشد.

  • ناشناس

    میگین دلار میاد ۱۵ تومن؟؟؟؟؟
    ما رو به ۱۵ تومن راضی کردین
    مگه قبل تحریما ۳ تومن نبوداگه توافق انجام بشه باید برگرده به ۳ تومن نه ۱۵ تومن

  • ناشناس

    سکه از ۱۸ میلیون رسید به ۱۰ میلیون، اما کالا و اجناس بالاتر رفت. ماها که فروشنده ایم وسایلو ۵ تا ده درصد با افزایش قیمت نسبت به قبل داریم میخریم.