کد مطلب: ۵۸۲۱۸۲

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا ادامه دارد؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه اول مهر

افزایش قیمت‌ها در بازار طلا ادامه دارد؟ / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه اول مهر

اونس جهانی طلا در بازار امروز حدود شش دلار افزایش داشت و با توجه به افزایش قیمت دلار روز چهارشنبه، قیمت طلا و سکه افزایش پیدا کرد. افزایش قیمت‌ها ادامه دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بازار روز چهارشنبه اونس جهانی طلا با افزایش شش دلاری به ۱۷۷۵ دلار رسید. دلار در بازار روز چهارشنبه افزایش قیمت داشت و افزایش اونس جهانی و قیمت دلار موجب افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه روز ۳۱ شهریور شد.

تعداد کمی از فعالان بازار طلا و سکه پیش‌بینی می‌کردند که اونس جهانی طلا به راحتی به روند صعودی برگردد.

در واقع اونس طلا که در روزهای ابتدایی هفته تاثیر زیادی در افزایش فعالیت فروشندگان بازار سکه داشت، روز سه‌شنبه محرکی قوی برای رشد فلز گران بهای داخلی شد. در بازار امروز به دلیل افزایش اونس و نرخ ارز، سکه توانست به کانال ۱۲ میلیون تومان نزدیک شود.

تقاضا برای خرید طلا کم شد

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره کاهش قیمت‌های امروز نسبت به هفته گذشته خبر داد و توضیح داد: با وجود اینکه قیمت طلا و سکه در بازار امروز با افزایش همراه بود اما قیمت‌ها نسبت به هفته گذشته نزولی بوده است.

کشتی‌آرای با اشاره به افزایش شش دلاری اونس و افزایش نرخ ارز ادامه داد: افزایش دو فاکتور تاثیرگذار بر قیمت طلا و سکه موجب افزایش قیمت طلا و سکه در بازار امروز شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا در ادامه به کاهش شدید داد و ستد در بازار اشاره کرد و از کاهش حباب سکه خبر داد. حباب سکه به ۵۲۰ هزار تومان رسیده است. کاهش حباب سکه در کنار کاهش قیمت‌ها در بازار نشان‌دهنده کاهش تقاضا در بازار است.

دنیای اقتصاد نوشت:

سکه در آخرین روز معاملاتی شهریورماه با کمی افزایش بار دیگر در نزدیکی مرز حساس خود قرار گرفت. این فلز زردرنگ در دادوستد‌های ماه گذشته، نوسان شدید قیمتی را به همراه نداشت، اما برایند عوامل موثر بر بازار سبب شد تا سکه در عملکرد ماهانه چندان موفق عمل نکند. به این ترتیب، هر قطعه سکه امامی روز گذشته در سطح ۱۱‌‌‌میلیون و ۹۹۵ هزار تومان متوقف شد و ۴۱/ ۰درصد از ارزش خود را در ماه گذشته از دست داد.

به‌‌‌ زعم کارشناسان، محرک‌‌‌های سیاسی و اقتصادی در داخل و بازارهای خارجی، سطح تقاضا در بازار سکه را به‌‌‌طور مداوم دستخوش تغییر می‌کند و با توجه به اینکه محرک‌‌‌های رشد قیمت در نیمه نخست سال بیشتر بوده، سطح تقاضا برای خرید این فلز گرانبها افزایش یافته و به ثبت عملکرد ۶۵/ ۸ درصدی در جهت مثبت در شش ماه گذشته منجر شده است.

اونس طلا در معاملات روز چهارشنبه در آستانه نشست فدرال‌رزرو که انتظار می‌رود نتیجه آن حاوی سرنخ‌هایی در مورد زمان آغاز انقباضی‌شدن سیاست پولی باشد، شاهد ثبات نسبی بود، در حالی که پایین‌آمدن ارزش دلار در آستانه اعلام نتیجه اجلاس سیاستگذاری دو روزه بانک مرکزی آمریکا باعث تقویت قیمت جهانی در روز پیشین طلا شده بود.

فدرال‌رزرو احتمالا در پایان نشست هفته جاری خود چشم‌اندازی در مورد زمان و نحوه افزایش نرخ بهره طی سه سال آینده ترسیم خواهد کرد که بر سیر حرکتی اونس طلا موثر است. از طرفی شرکت اورگرند، غول ساختمان‌‌‌سازی چین که زیر بدهی بسیار سنگین در آستانه ورشکستگی قرار دارد، آن‌‌‌قدر بزرگ است که می‌تواند با سقوط خود به رشد اقتصادی چین و منطقه آسیا آسیب بزند. به این ترتیب، بهای هر اونس طلا در ساعت ۱۹:۳۰روز گذشته ۱۷۷۹ دلار بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگه کسی طلانخره مطمئنا ارزون میشه خواهشا هیچکس نخره

  • رز

    ممنون از اطلاعات سریع ودرست

  • الناز

    بالاتر می ره طلا۱۸

  • ناشناس

    افزایش چرته که میگن این کانال دلالا هست نخرین داره ارزون میشه نخرین این دروغه که داره گرون میشه