کد مطلب: ۵۸۲۱۴۴

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۳۱

جزئیات قیمت‌ها در بازار طلا و سکه / قیمت دلار و یورو امروز ۱۴۰۰/۶/۳۱

قیمت طلا و سکه امروز بر خلاف رشد بهای طلای جهانی و رشد نرخ ارز، اندکی کاهش یافت که بر این اساس قیمت سکه طرح جدید به ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‎‌نیوز ، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا بودند، اندکی افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۷۹ دلار و ۴۸ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۷۷۹ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۷۷۸ دلار و ۲۰ سنت بسته شد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارز دیلی فارکس گفت: در نبود سیگنال رسمی از تعدیل برنامه محرک مالی بانک مرکزی آمریکا، طلا ممکن است در کوتاه‌مدت اندکی رخصت پیدا کند و روند نزولی برای این ماه متوقف خواهد شد.

نشست دو روزه بانک مرکزی آمریکا بعدازظهر روز جاری خاتمه پیدا می‌کند. مایکل لانگفورد، مدیر شرکت ایرگاید انتظار دارد بانک مرکزی آمریکا در تعدیل تدابیر محرک مالی محتاط‌تر باشد و به گزارش سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اشاره کرد که به دولت‌ها و بانک‌های مرکزی هشدار داده بود هنوز زود است حمایت‌های اقتصادی حذف شوند. تایید عدم کاهش حمایت‌های پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا به کاهش ارزش دلار و تقویت قیمت طلا منجر می‌شود.

بیانیه روز چهارشنبه بانک مرکزی آمریکا حاوی نخستین پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در آن لطمه می‌زند.

معامله گران همچنین به تحولات پیرامون شرکت سازنده املاک اورگرند چین چشم دوخته‌اند. این شرکت اعلام کرد بخشی از بهره اوراق قرضه خود را که موعد سررسید آن روز پنج‌شنبه است، پرداخت می‌کند. این خبر از فشارهای منفی بر بازارهای سهام کاست.

بر اساس گزارش رویترز، ذخایر "اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق ETF تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۰.۷۹ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۱.۷ درصد افزایش، به ۲۲ دلار و ۸۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به ۹۵۹ دلار و ۹۹ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۱.۵ درصد افزایش، به ۱۹۳۵ دلار و ۲۸ سنت رسید.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۳۱ شهریور تا ساعت ۱۹، نسبت به دیروز افزایش یافت و ۲۷ هزار و ۵۲۱ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهارشنبه قیمت دلار را برای فروش ۲۶ هزار و ۶۳۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۶ هزار و ۱۰۲ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، نسبت به دیروز افزایش یافت و در رقم ۳۲ هزار و ۳۰۹ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴۹۷۶ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۳۱ هزار و ۵۹۰ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۳۰ هزار و ۹۶۴ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ۱۱ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، پنج میلیون و ۹۲۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و ۴۸۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۰۶ هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.