کد مطلب: ۵۷۷۵۴۴

پیش‌بینی‌ها در بازار طلا افزایشی است / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۵ شهریور

پیش‌بینی‌ها در بازار طلا افزایشی است / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۱۵ شهریور

بر اساس آخرین نظرسنجی هفته‌ای کیتکو، هر دو تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرده فروش آینده طلا را افزایشی پیش‌بینی می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارشناسان و تحلیلگران بازار طلا عقیده دارند که اونس جهانی طلا می‌تواند به مرز ۱۹۰۰ دلار برسد؛ زیرا سرمایه‌گذاران به دنبال تصمیمات فدرال رزرو هستند که برنامه‌های خود را برای کاهش خرید اوراق قرضه ماهانه به تاخیر بیندازد.

تغییر چشمگیر پیش‌بینی‌های سیاست پولی با حمایت از قیمت طلا پس از آن صورت گرفت که وزارت کار ایالات متحده اعلام کرد تنها ۲۳۵هزار شغل در آگوست (شهریور) ایجاد کرده است. این داده‌ها به طور قابل توجهی خلاف انتظار بود. اقتصاددانان پیش‌بینی افزایش مشاغل تا ۷۲۰هزار را داشتند. دستاوردهای ایجاد شغل حتی از نزولی‌ترین برآوردها بسیار کمتر بود.

آدام باتون، استراتژیست ارشد ارز در Forexlive.com ، می گوید: « فدرال رزرو قرار نیست در ماه سپتامبر(شهریور) به کاهش قیمت اشاره کند و آنها فقط یک گزارش مشاغل دیگر قبل از FOMC نوامبر (آذر) دریافت خواهند کرد. سایر علائم ضعیف رشد ایالات متحده را نیز اضافه کنید و شانس کاهش قیمت همچنان کم است زیرا رشد ناامیدکننده سه ماهه سوم ادامه پیدا خواهد کرد. طلا مقاومت قریب الوقوع را در ۱۸۳۴ دلار شکسته و همچنان بالاتر می رود.»

این هفته ۱۵ تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلا کیتکو نیوز شرکت کردند. در میان شرکت کنندگان ، ۱۰ یا ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همزمان، دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد کاهش قیمت طلا را در این هفته انتظار دارند. سه تحلیلگر یا ۲۰ درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا بی‌طرف بودند.

تاثیر شاخص دلار در اونس جهانی طلا

دیوید مادن، تحلیلگر بازار در Equiti Capital، گفت که او دلار آمریکا را زیر نظر دارد. اگر شاخص دلار آمریکا به زیر ۹۱٫۷۵ برسد، طلا بسیار بالاتر خواهد رفت.

او اضافه کرد که مایل است قیمت طلا به بالاتر از ۱۸۳۵ دلار در هر اونس برسد، که همچنان یک نقطه مقاومت کوتاه مدت مهم است. طلا امسال سه بار این سطح را آزمایش کرده و موفق به شکستن این سطح مقاومت نشده است.

قیمت سکه در انتظار علامت بورس

اقتصادنیوز نوشت: دیشب برخی از سکه بازان با توجه به روند بازار سهام در روز شنبه پیش بینی میکردند که قیمت دلار در روز یک شنبه نیز صعودی باشد. انتظار می رود در صورتی که امروز سهم های پتروشیمی در مسیر نزولی قرار بگیرند، سکه نیز در ابتدای روز دچار افت قیمت شود.

قیمت دلار یکی از عوامل موثر در بازار سکه است که بازگشت دلار به کانال ۲۷ هزار و ۲۰۰ باعث شد سکه وارد کانال ۱۲ میلیون تومان شود. افزایش دلار می تواند بار دیگر فعالیت خریداران در بازار سکه را بیشتر کند. با این حال، فلز گران بهای داخلی تا لحظه‌ای که نتواند از مقاومت ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کند، با فشار تقاضای معنی دار مواجه نخواهد شد.

آخرین اخبار بازار طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.