کد مطلب: ۵۷۹۷۹۱

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ شهریور / فشارهای هیجانی در بازار سکه افزایش می‌یابد؟

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ شهریور / فشارهای هیجانی در بازار سکه افزایش می‌یابد؟

اگر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه از دست برود، پیش‌بینی می‌شود فشار هیجانی فروش بیشتری به بازار سکه وارد شود. پیش‌بینی‌ها از قیمت طلا و سکه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلای جهانی عصر روز جمعه روی ۱۷۸۷ دلار قرار داشت. قیمت طلا در شروع معاملات امروز ۱۷۹۲ دلار بود، قیمت فلز گرانبها تا ساعت ۱۱ و ۷ دقیقه صبح به وقت ایران حرکت معناداری را به سمت بالا آغاز نکرده بود.

در این شرایط قیمت سکه تحت تاثیر افت قیمت دلار قرار گرفت و تغییراتی منفی را به ثبت رساند. قیمت سکه بعد از ظهر روز گذشته حول مرز ۱۲ میلیون تومان نوسان می‌کرد و در آخرین ساعات معاملات روی ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان قرار گرفت. تحلیل‌گران مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را برای سکه مهم می‌دانستند و معتقد بودند مادامی که قیمت دلار بالای ۲۷ هزار تومان باشد، احتمال اینکه قیمت سکه مرز ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست دهد پایین است. در شروع معاملات امروز قیمت دلار به کانال ۲۶ هزار تومانی وارد شد و قیمت سکه امامی مرز حساس را از دست داد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز ۱۱ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود. قیمت سکه در ساعت ۱۱ و ۱۱ دقیقه صبح روی ۱۱ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قرار داشت.

دیشب در بازار سکه امامی، افت کانالی رخ داد. فلز گران بهای داخلی که در ابتدای روز شنبه توانسته بود با قدرت مرز ۱۲ میلیونی را حفظ کند، ساعت ۲۰ در حوالی ۱۱ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. با از دست رفتن مرز ۱۲میلیونی، نگاه سکه بازان به سوی حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان دوخته شد.

اگر حمایت ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی قیمت سکه از دست برود، فشار هیجانی فروش بیشتری به بازار وارد خواهد شد. با این حال، سکه بازان در هفته های اخیر سعی کرده اند که منطقی تر و آرام تر از بازیگران ارزی رفتار کنند. در نتیجه به نظر می رسد در صورتی که دلار بتواند مرز ۲۷ هزار تومانی را حفظ کند، فلز گران بهای داخلی نیز بتواند حداقل محدوده ۱۱ میلیون و ۸۰۰هزار تومانی را حفظ کند. درست است که ارزش ذاتی سکه در سطوح بسیار پایین تری قرار دارد ولی بازار در ماه های اخیر در بیشتر مواقع فاصله بالای ۲ درصد را با ارزش ذاتی حفظ کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.