کد مطلب: ۵۱۴۳۵۸

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز:

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۷ بهمن / انس جهانی طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار می‌رسد؟

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۷ بهمن /  انس جهانی طلا به زیر ۱۸۰۰ دلار می‌رسد؟

طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته با ۱۲ هزار تومان کاهش به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید طلا امروز به دلیل افت قیمت دلار ارزان شد. با توجه به تحلیل اخیر کارشناسان بین‌المللی درباره روند کاهشی انس جهانی، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا فردا در بازارهای داخلی کاهش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با افت قیمت دلار، طلا و سکه در بازارهای داخلی ایران ارزان شد. به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، با توجه به نظرسنجی این هفته و پیش‌بینی کاهشی تحلیلگران کیتکو احتمالا قیمت طلا فردا روند کاهشی داشته باشد.

نادر بذرافشان معتقد است با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تقاضای چندانی برای خرید سکه و مصنوعات طلا در بازار مشاهده نمی‌شود. این روزها خبرهای سیاسی در حوزه بین‌الملل بر روند بازار طلا و ارز تاثیرگذار است.

روز گذشته محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته بود: «به دلیل بسته بودن بازارهای جهانی فردا (امروز) قیمت طلا روند ثابتی دارد.»

کیتکونیوز امروز نوشته است: «تحلیلگران بازار جهانی می‌گویند با ناکامی انس طلا در شکستن قیمت ۱۸۵۰ دلار در هفته گذشته، عقب‌نشینی احتمالی به پایین ۱۸۰۰ دلار، راه را برای فروش بیشتر در بازار این فلز ارزشمند هموار می‌کند.»

قیمت سکه چقدر کاهش یافت؟

با افت قیمت دلار قیمت سکه چه تغییری کرد؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح داد: طلای ۱۸ عیار با ۱۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید. قیمت سکه طرح جدید ۲۲۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم‌سکه و سکه گرمی تغییری نکرد. نیم‌سکه امروز با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افت قیمت ۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی با قیمت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    طلا رو تا انتخابات پایین نگه میدارند بعد انتخابات فنرش ازاد میشه

    • ناشناس

      مگه حالا قیمتش بالا نیس

  • محمد

    بنظر می رسد افزایش رشد بورس ودلار رابطه مستقیم دارد
    درهرصورت تبدیل ریال به دلار بهترین امنیت ازجهت سوخت پول ریالی هست اگه نظر منتشر بشه!

  • ناشناس

    دلار

  • لیلی

    خ????

  • ناشناس

    مثل همیشه ارزان شدن ریالی گران شدن دلاری

  • فاطمه

    هر چی ما دیدیم همش رو به افزایشه خسته نشدید واقعا.