خبر مهم:

کد مطلب: ۸۱۳۷۶۰

تجارت نیوز گزارش می‌دهد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۴ خرداد ۱۴۰۲ / تنور معاملات سکه سرد شد؟

پیش بینی قیمت طلا و سکه 4 خرداد 1402 / تنور معاملات سکه سرد شد؟

بلاتکلیفی قیمت سکه‌های سنگین، امروز نیز در بازار فلز زرد حاکم بود. سکه امامی در مرز میان دو کانال و سکه بهار نیز میان ثبات و کاهش قیمت سرگردان بودند. این روند متاثر از ثبات قیمت دلار در محدوده مشخص رخ داده و بازار طلا و سکه نیز چشم‌انتظار حرکت بعدی دلار نشسته است.

به گزارش تجارت‌نیوز قیمت طلا و سکه در روز جاری هر دو روند کاهشی و افزایشی را به خود دیدند. قیمت طلا با افزایش قیمت انس‌ جهانی همراهی کرد و افزایش داشت. سکه نیز در بعضی قطعات افزایش و در سکه‌های سنگین تمایل به کاهش قیمت داشت.

گفتنی است قیمت طلای جهانی در لحظه نگارش این گزارش با رقم ۱۹۷۷ دلار معامله شد. انس جهانی طلا در روز جاری تا محدوده ۱۹۸۸ دلاری نیز پیشروی کرد اما در ادامه معاملات، این روند کمی تعدیل شد و کاهش داشت.

قیمت سکه و حباب 3 خرداد 1402

قیمت سکه در ابتدای معاملات امروز ارزان‌تر از روز گذشته معامله شد. این قطعه به کانال ۳۱ میلیون تومانی برگشت اما در میانه روز و در لحظه تنظیم این گزارش به کف کانال ۳۲ میلیون تومانی برگشت و نسبت به دیروز تغییری نداشت.

باید گفت بازار ارز که در دو روز گذشته بر موجی از اخبار مثبت و منفی سوار است؛ بازار طلا و سکه را نیز با خود همراه کرده است. قیمت دلار در مدت یادشده در کانال ۵۲ هزار و ۲۰۰ تومانی معامله شد و سکه امامی نیز دو روز است که کانال ۳۲ میلیون تومانی را برای خود حفظ کرده است.

در روز جاری تنها قطعه‌ای که نوسان کاهشی داشت سکه امامی بود و سایر قطعات سکه افزایش قیمت داشتند. این در حالی است که سکه بهار دیروز و امروز بدون تغییر قیمت معامله شد. امروز معامله‌گران تقاضای خرد را بر روند صعودی قیمت سکه‌های سبک موثر دانستند. به اعتقاد آنها معامله‌گران حرفه‌ای تمایلی به مبادله ندارند و در انتظار تعیین تکلیف قیمت دلار در محدوده ۵۲ هزار تومانی هستند.

مشق بازارها از روی دست دلار

در همین راستا عبداله‌ مشکانی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه از قیمت دلار در بازار آزاد خط می‌گیرد به تجارت‌نیوز گفت: «مردم در مواجهه با تورم وقتی ارزش پولشان در حال از بین رفتن است به بازارهای مالی ورود می‌کنند. این در حالی است که به جهت پایان پیش‌فروش خودرو خریدهای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی فعلا بازار طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داده است.»

این کارشناس اقتصادی به سهم پنج درصدی بازار آزاد ارز در تامین نیازهای ارزی کشور اشاره کرد و گفت: «۹۵ درصد نیازهای ارزی کشور از طریق مرکز مبادله یا تهاتر با ارزهای فولادی و پتروشیمی تامین می‌شود؛ اما همین حجم محدود، تمام بازار ارز کشور را به هم ریخته است.»

وی با اشاره به حباب نزدیک به هشت میلیون تومانی قیمت سکه خاطرنشان کرد: «به دلیل فشار نقدینگی، سکه و طلا حباب بالایی دارد این در حالی است که این حباب در سایر بازارها نظیر خودرو و دلار نیز وجود دارد. همچنین تمام قطعات سکه با دلار بالاتر معامله می‌شود. دلار به این بازارها خط می‌دهد.»

وی درباره بهترین فرصت سرمایه‌گذاری در بازارها گفت: «هر گونه سرمایه‌گذاری کاملا به اخبار سیاسی مربوط می‌شود. معتقدم باید در بازاری سرمایه‌گذاری کرد که دلار با نرخ کمتری معامله می‌شود. نظیر برخی شرکت‌های بازار سرمایه یا زمین‌هایی که طی دو سال گذشته رشد قیمت بالایی نداشته‌اند.»

سرگیجه قیمتی سکه امامی و بهار

امروز چهارشنبه سوم خرداد‌ماه قیمت سکه امامی با اختلاف محدود میان کانال ۳۱ و ۳۲ میلیون تومانی نوسان داشت. روند روز جاری در قیمت سکه امامی همانند دیروز بود. در لحظه نگارش این گزارش سکه امامی با رقم ۳۲ میلیون تومان معامله شد.

امروز قیمت سکه بهار نیز همانند سکه امامی برای لحظاتی کاهش پنج تا ۱۰ هزار تومانی داشت. اما در بیشتر ساعات معاملاتی این قطعه با قیمت دو روز گذشته و با رقم ۲۸ میلیون و ۲۰۱ هزار تومانی معامله شد.

همچنین نیم‌سکه ۷۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه با قیمت ۱۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان مبادله شد.

دیروز ربع‌ سکه تنها قطعه‌ای بود که افزایش محدود ۲۰ هزار تومانی داشت. این قطعه امروز نیز ۱۵ هزار تومان گران شد و با قیمت ۱۱ میلیون و ۵۳۵ هزار تومان معامله شد.

همچنین سکه گرمی افزایش بسیار محدود پنج هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۸۰۵ هزار تومان مبادله شد.

افزایش حباب در تمام قطعات سکه

امروز قیمت طلا با افزایش قیمت انس همراه شد. هر مثقال طلا افزایش ۶۸ هزار تومانی داشت و به قیمت ۱۱ میلیون و ۱۸۳ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۵۸۲ هزار تومان معامله شد. همچنین طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۵۴۷ هزار تومان معامله شد.

در روز جاری و در لحظه نگارش این گزارش حباب تمام قطعات سکه افزایش داشت. بیشترین مقدار افزایش مربوط به نیم‌سکه با ۸۶ هزار تومان رشد حباب بود. حباب سکه بهار نیز به طور پیوسته میان کانال سه و چهار میلیون تومانی سرگردان است.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.