کد مطلب: ۸۱۵۳۹۹

تجارت نیوز در گفت‌وگو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ خرداد ۱۴۰۲ / ضربان سکه در کانال ۳۱ میلیون تومانی

پیش بینی قیمت طلا و سکه 9 خرداد 1402 / ضربان سکه در کانال ۳۱ میلیون تومانی

امروز برخلاف انتظار معامله‌گران قیمت طلا و سکه افزایش قیمت داشت و بر مدار دلار چرخید. فعالان این بازار که متعاقب سفر پادشاه عمان به ایران دست از معامله کشیده بودند و در انتظار کاهش قیمت بودند، غافلگیر شدند. قیمت سکه در هفته‌های گذشته به طور مداوم در کانال‌های قیمتی ۳۰، ۳۱ و کف کانال ۳۲ میلیون تومانی نوسان دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت دلار همراه شد و روند صعودی داشت. در روزهای گذشته معامله‌گران بازار طلا و سکه با خوش‌بینی در انتظار کاهش قیمت در بازار فلز زرد بودند.

قیمت روز سکه و حباب آن 8 خرداد 1402

به شکل سنتی اخبار مساعد سیاسی و گسترش روابط با سایر کشورها روند قیمت در بازارهای مالی را کاهش می‌دهد؛ از همین رو فعالان بازار طلا و سکه چشم به حضور پادشاه عمان داشتند تا در روز جاری خریدهای شیرینی داشته باشند. اما عزیمت زودهنگام پادشاه از تهران به مقصد کشورش و نبودن سیگنالی از سفر مذکور که بتواند بازار را دلگرم کند، معامله‌گران را غافلگیر و روند قیمت طلا و سکه را افزایشی کرد.

به نظر می‌رسد اعتماد بازار نسبت به رویدادهای سیاسی از بین رفته است. در روز جاری برخلاف پنج روز گذشته که معامله‌گران در فاز احتیاطی بودند و بازار بیشتر فروشنده بود تا خریدار، امروز خریدار زیاد بود و فروشنده کم. فعالان بازار درصدد خرید بودند تا فرصت‌های از دست رفته روزهای گذشته را جبران کنند و از بازار جا نمانند.

اهمیت ما‌ه‌های آینده برای بازارهای مالی

در همین راستا عبداله مشکانی تحلیلگر اقتصادی با اشاره به اینکه بازار طلا و سکه به شکل مستقیم از قیمت دلار خط می‌گیرد، به تجارت‌نیوز گفت: «با بررسی روند قیمت دلار، مسیر قیمت طلا و سکه روشن می‌شود. این در حالی است که بازارهای مذکور در ماه‌های گذشته همگرایی بالایی با یکدیگر داشتند.»

وی درباره عدم تاثیرپذیری قیمت‌ طلا و سکه از رویدادهای سیاسی اخیر خاطر نشان کرد: « دلار به این بازارها خط می‌دهد. معتقدم تاثیر وقایع سیاسی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و بازارها نیز تا زمانی که تکلیف توافقات و تفاهمات روشن نشود نمی‌توانند روند بگیرند.»

این کارشناس اقتصادی با اشاره به حباب بالای سکه گفت: «نوسان در بازار ارز مانند هفته‌های اخیر وجود دارد اما بازار روند نمی‌گیرد؛ بنابراین قیمت طلا و سکه نیز همانند دلار از همین الگو تبعیت می‌کند. این در حالی است که قیمت سکه که با دلار بازار آزاد سنجیده می‌شود حباب دارد و حتی تمام قطعات سکه با قیمت دلار بالاتر معامله می‌شوند.»

وی همچنین به برجام اشاره کرد و افزود: «امسال سال هشتم برجام است و تا پاییز باید تکلیف بخشی از بندهای برجام که محدودیت‌هایی برای کشورمان داشت مشخص شود. بنابراین تیر، شهریور و مهر ماه‌های مهمی برای بازارهای مالی از منظر برجام است.»

برگشت سکه به کانال ۳۱ میلیونی

امروز دوشنبه هشتم خرداد‌ماه قیمت سکه امامی ۶۰۲ هزار تومان گران شد. این قطعه که روز شنبه به کانال ۳۰ میلیون تومانی رسیده بود امروز به کانال ۳۱ میلیون تومانی برگشت و با قیمت ۳۱ میلیون و ۸۳ هزار تومان مبادله شد.

همچنین قیمت سکه بهار ۴۸۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت. این قطعه با قیمت ۲۷ میلیون و ۶۸۶ هزارتومانی معامله شد. امروز قیمت نیم سکه و ربع‌ سکه راه رفته روز گذشته را برگشتند و ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند.

در لحظه نگارش این گزارش نیم‌سکه با قیمت ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه نیز با رقم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مبادله شدند. در روز جاری سکه گرمی افزایش ۱۰۰ هزار تومانی داشت و با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مبادله شد.

حباب سکه بزرگتر شد

امروز قیمت طلا نیز با افزایش قیمت دلار همراه شد. هر مثقال طلا با ۱۲۱ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۳۷ هزار تومان رسید. هر گرم طلا نیز ۳۰ هزار تومان گران شد و با قیمت دو میلیون و ۵۲۵ هزار تومان معامله شد. در روز جاری طلای دست دوم با قیمت دو میلیون و ۴۹۱ هزار تومان معامله شد.

امروز و در لحظه نگارش این گزارش حباب تمام قطعات سکه برخلاف دیروز افزایش داشت. بیشترین مقدار افزایش حباب مربوط به سکه امامی با ۵۰۱ هزار تومان رشد بود. حباب این قطعه بار دیگر هفت میلیونی شد. حباب سکه بهار نیز ۳۹۵ هزار تومان گران شد.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    افزایش نا معقول حباب یعنی پول بک سکه ۶۰۰ گران شده ۵۰۰ حباب زیاد کرده با با اینکه در سطح بازار تقاضا خیلی کمه وموقع خرید ۵۰۰ تا ۱میایون زیر قیمت میخرن