کد مطلب: ۷۷۶۷۲۳

پیش‌‌بینی بورس هفته چهارم اسفند (اینفوگرافیک)

پیش‌‌بینی بورس هفته چهارم اسفند (اینفوگرافیک)

شاخص کل بورس تهران در هفته‌ای که گذشت، افت کمتر از یک درصدی داشت؛ کارشناسان بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات هفته آینده‌ بورس را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس هفته گذشته روی عدد یک میلیون و 821 هزار واحد به کار خود پایان داده بود؛ این هفته اما شاخص کل بورس در محدوده یک میلیون و 817 هزار واحدی ایستاد و در نهایت افت 0.2 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

در سوی دیگر بازار، شاخص کل هم‌وزن رشد 1.4 درصدی را ثبت کرد و شاخص کل فرابورس نیز با افزایش 0.17 درصدی در ارتفاع 23 هزار و 46 واحدی ایستاد.

پیش بینی بورس

حدود شش روز معاملاتی تا پایان سال باقی مانده و آمارها نشان می‌دهد که شاخص کل بورس تا به امروز بازدهی حدود 30 درصدی داشته است. در این مدت برخی از تک‌سهم‌ها و عرضه‌های اولیه نیز توانستند بازدهی بیش از 100 درصدی را کسب کنند.

در این مدت سهام خودرویی نیز بازدهی مطلوبی داشت که علت آن البته به عرضه خودرو در بورس کالا برمی‌گردد که به واسطه این عرضه‌ها میانگین زیان کارخانجات کاهش یافت؛ اما عرضه خودرو در بورس کالا از بودجه سال آینده حذف شده و علت دقیق آن هنوز مشخص نیست.

همان‌طور که گفته شد فرصتی تا پایان سال باقی نمانده و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان و تحلیل نمودارها انتظار می‌رود که شاخص تا آخرین روز کاری سال در محدوده یک میلیون 800 الی یک میلیون و 700 هزار واحدی باقی بماند.

البته این ایستادگی شاخص احتمالا همراه با رشد تک‌سهم‌ها نیز باشد چرا که زمان تسویه حقوقی‌ها به پایان رسیده و این محدوده زمانی بهترین زمان خرید برای کسب سود در سال آتی است.

اغلب کارشناسان عقیده دارند که سال 1402، سال بورس است و سرمایه‌گذاری در بازار می‌تواند سود خوبی برای سهامداران به همراه داشته باشد. به گفته آنها شاخص کل احتمالا اولین هفته خود را با روند مثبتی آغاز کند و پس از به سمت رشد و بازدهی مقعول برود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.