کد مطلب: ۶۹۰۳۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته چهارم مرداد (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته چهارم مرداد (اینفوگرافیک)

بورس در هفته‌ای که گذشت رشد کمتر از یک درصدی را ثبت کرد و این هفته کارشناسان در گفتگو با تجارت‌نیوز معاملات آخرین هفته مرداد را پیش‌بینی کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در هفته‌ای که گذشت توانست رشد کمتر از یک درصدی را ثبت کند. شاخص کل بورس چهارشنبه هفته گذشته روی سطح یک میلیون و ۴۴۳ هزار واحدی بود و این هفته به سطح یک میلیون و ۴۴۸ هزار واحد رسید و رشد ۰٫۳۵ درصدی را ثبت کرد.

از سوی دیگر شاخص هم‌وزن با رشد ۱٫۴ درصدی به محدوده ۳۸۹ واحدی رسید. از سوی دیگر شاخص فرابورس نیز افزایش ۱٫۵ درصدی را ثبت و به سطح ۱۹ هزار و ۱۵۱ واحدی رسید.

یکی از مهم‌ترین اخبار در هفته اخیر مذاکرات وین بود که توانست بورس را در اولین روز مثبت کند. به واسطه این مثبت بودن نقدینگی وارد بازار شد و سهامداران نسبت به رشد امیدوار شدند. اما به واسطه نیمه تمام ماندن مذاکرات بورس نیز به مدار نزولی بازگشت و خروج نقدینگی از بازار تقویت شد.

از سوی دیگر نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت که این موضوع یک سیگنال مثبت برای روز سبزپوشی معاملات شنبه بود. همچنین خودروسازان اعلام کردند که قرار است خودورهای بهتر و بیشتری وارد بورس کنند که این موضوع تاثیر بسزایی در مثبت شدن نمادها داشت.

اغلب کارشناسان روند بازار را در هفته آینده متعادل پیش‌بینی کرده‌اند و به عقیده این افراد تا زمانی که نقدینگی وارد بازار نشود همچنان شاهد معاملات متعادل و نوسانی خواهیم بود. از سوی دیگر صعود و سقوط بازار نیز به صورت موقت ادامه دار خواهد بود و شرط رشد بازار ورود نقدینگی و برداشته شدن سایه ریسک‌های سیستماتیک است.

بینی هفته چهارم scaled

آخرین احبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.