کد مطلب: ۷۰۷۰۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته دوم مهر (اینفوگرافیک)

پیش‌بینی بورس هفته دوم مهر (اینفوگرافیک)

بورس در هفته‌ای که گذشت تنها سه روز کاری داشت و بازدهی منفی ثبت کرد، با این روند تعطیلی‌ها معاملات بورس هفته آینده چگونه خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس چهارشنبه هفته اخیر روی عدد یک میلیون و ۳۵۵ هزار واحدی بود و این هفته به محدوده یک میلیون و ۳۴۶ هزار واحدی رسید و افت ۰٫۶۴ درصدی را ثبت کرد.

البته بورس در این هفته عمکردی بهتر از هفته‌های گذشته داشت و به نسبتا روند معمولی را پشت سر گذاشت. ارزش معاملات خرد در این هفته کم بود و در روز شنبه بسیاری از نمادها ریزش‌های سنگین داشتند. در این روز ارزش معاملات خرد به دو هزار و ۵۵۴ میلیارد تومان رسید. در روزهای بعدی کاری یعنی دوشنبه ۲۰۸۱ میلیارد تومان و روز چهارشنبه ۲۰۶۰ میلیارد تومان بود. در نهایت ارزش معاملات خرد بازار به بیش از هفت هزار میلیارد تومان رسید.

قدرت خریداران نیز در این هفته بد نبود. در اولین روز کاری هفته همه فروشنده بودند و خریداران قدرتی کمتر از یک درصد داشتند. روز دوشنبه شرایط کمی بهتر شود و قدرت خریداران به ۰٫۷۵ درصد و روز چهارشنبه نیز در آستانه یک درصدی قرار گرفت که این قدرت‌ خرید با توجه به روند هفته‌های گذشته کمی بهتر است.

با وجود این روند ارزش معاملات اغلب کارشناسان عقیده دارند که تا یک ماه آینده ارزش معاملات بازار سرمایه افزایش می‌یابد و این کاهش چند وقت اخیر بازار ناشی از تسویه کارگزاری‌ها بود و اکنون با انتشار گزارش‌های سه و شش ماهه شاهد وضیعت مطلوب‌تری در تالار شیشه‌ای خواهیم بود.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که ممکن است انتشار اخبار خوب یا بد روند بازار را در هفته آینده تغییر دهد و این پیش‌بینی‌ها منوط به شرایط حال حاضر است.

آخرین اخبار و گزارش‌های بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شمس

    نمودار پیش بینی بورس با ذکر صنایع مربوطه ورنگ بندی جذاب ،کاربسیار خوبی هست .