کد مطلب: ۷۵۶۴۹۶

پیش فروش ایران خودرو با روش جدید

پیش فروش ایران خودرو با روش جدید

شرایط جدید پیش فروش ایران خودرو اعلام شد. ایران خودرو در این مرحله شامل ۴ خودرو می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرایط ثبت‌نام طرح پیش فروش محصولات ایران خودرو با روش جدید افتتاح حساب وکالتی در سایت این گروه خودروساز اعلام شد.

گروه صنعتی ­ایران خودرو ثبت نام پیش فروش محصولات (طرح متقاضیان عادی از طریق قرعه کشی - ویژه دهه مبارک فجر از طریق حساب وکالتی) را در بهمن ماه ۱۴۰۱ از فردا آغاز می‌کند فرم ثبت نام اینترنتی پژو پارس، سورن پلاس، رانا پلاس و وانت آریسان از طریق سامانه ثبت نام سایت این گروه خودروساز در دسترس است.

سامانه ثبت نام ایران خودرو ۱۴۰۱

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی esale.ikco.ir برای ثبت‌نام و تکمیل فرآیند خرید خودرو در طرح مذکور شرکت کنند.

در طرح پیش فروش ایران خودرو (ویژه متقاضیان عادی) محصولات پژو پارس بنزینی XU ۷ P، رانا پلاس، سورن پلاس بنزینی و وانت آریسان ۲ گانه سوز عرضه می‌شود.

ثبت نام در طرح جدید فروش ایران خودرو از روز پنج شنبه سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا روز شنبه مورخ بیستم دی ماه ادامه خواهد داشت.

قیمت ایران خودرو

خودرو رنگ مبلغ پیش پرداخت علی الحساب میزان سود مشارکت و انصراف موعد تحویل وانت آریسان ۲ گانه سوزخاکستری، نقره‌ای، مشکی متالیک۱۱۴ میلیون تومان میزان سود مشارکت در موعد تحویل خرداد و تیر ۱۴ % مرداد الی دی ۱۶ %و موعد تحویل بهمن و اسفند ۱۸% است. سود انصراف در همه موعد‌های تحویل ۳ % کمتر از سود مشارکت است.

پژو پارس بنزینی XU ۷ P سفید، مشکی متالیک، خاکستری ۹۰ میلیون تومان خرداد و تیر ۱۴۰۲ رانا پلاس سفید، خاکستری، نقره‌ای، مشکی متالیک ۹۰ میلیون تومان خرداد الی اسفند ۱۴۰۲ سورن پلاس بنزینی سفید، خاکستری، نقره‌ای، مشکی متالیک ۱۰۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان خرداد الی اسفند ۱۴۰۲ است.

ثبت نام در سایت ایران خودرو

در صورتی که تعداد متقاضیان بیشتر از تعداد قابل عرضه باشد، انتخاب واجدین شرایط از طریق قرعه کشی خواهد بود

متقاضیان باید معادل رقم ذکر شده متناسب با خودروی انتخابی درج شده در جدول فوق را به شرحی که در قسمت حساب وکالتی این بخشنامه آمده است در حساب واریز و نگهداری کنند. این مبلغ باید تا بعد از اعلام نتایج قرعه کشی در حساب مشتری موجود بوده و بعد از آن در صورت کسب شرایط، توسط متقاضی به حساب ایران خودرو منتقل و در صورت عدم کسب شرایط توسط متقاضی برداشت می‌شود. در مدت موجودی وجه در حساب وکالتی هیچ‌گونه سودی به وجه نگهداری شده در حساب تعلق نمی‌گیرد.

متقاضیان باید با مراجعه به هریک از شعب بانک‌های ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات برای افتتاح حساب وکالتی و یا تغییر یکی از حساب‌های خود به وکالتی اقدام و حساب مذکور را از روز سه شنبه مورخ یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ حداکثر تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ هفدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ ‬ به میزان حداقل ۹۰ میلیون تومان تکمیل کنند.

متقاضی باید موضوع زمان تولد فرزند دوم یا مابعد، پس از تاریخ ۲۴/‏۰۸/‏۱۴۰۰‬ را تأیید و پذیرش تبعات ناشی از عدم ثبت اطلاعات صحیح را تعهد کند.

در پایان فرآیند ثبت نام و انتخاب خودرو، به متقاضی (مادر مشمول طرح)، کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

در صورت لزوم مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت‌نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود. ارسال فهرست منتخبین قرعه کشی (مادران مشمول طرح) حداکثر ۳ روز پس از پایان قرعه‌کشی جهت استعلام از مراجع ذیربط صورت می‌پذیرد.

اعلام منتخبین قرعه کشی (مادران مشمول طرح)، حداکثر ۳ روز پس از پاسخ دریافتی از مراجع ذیصلاح، از طریق سایت فروش اینترنتی و یا ارسال پیامک. (متقاضی باید با ورود به سایت، از نتیجه قرعه کشی " انتخاب یا عدم انتخاب " مطلع شود)

فرد منتخب و تأیید شده باید ظرف مهلت ۳ روز وجه کامل خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس: ir.ikco.esale واریز کند در صورت واریز نکردن وجه، ثبت نام متقاضی لغو می‌شود.

نکته ۱: در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز خریدار (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره حساب و یا شبای معرفی شده، مسترد می‌شود و هیچ‌گونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.

نکته ۲: در این بخشنامه از زمان واریز وجه تا تحویل خودرو سود مشارکت و انصراف پرداخت نخواهد شد.
شرایط ثبت نام ایران خودرو با روش جدید افتتاح حساب وکالتی

شرایط فروش ایران خودرو

به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد. حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران خودرو و سایر خودروسازان ۴۸ ماه است.

ثبت نام برای متقاضیان دارای پلاک انتظامی فعال (نصب بر روی خودرو‌های سواری با کاربری شخصی) ممنوع و ارائه گواهینامه رانندگی حداقل پایه سوم معتبر (و دارای تاریخ اعتبار) الزامی است. انتقال امتیاز ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث (حتی به صورت وکالتی) ممنوع است.

متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی کند و برای واریز وجه، لازم است از کارت‌های بانکی به نام خود استفاده کند.سن متقاضی بالای ۱۸ سال باشد.شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام فرد متقاضی باشد. ثبت نام برای متقاضیان حقوقی میسر نخواهد بود.

فرد انتخاب شده، باید در مرحله واریز وجه، جهت انتخاب کد نمایندگی مطابق با استان محل سکونت (آدرس و کد پستی) اقدام کند. امکان صلح در قرارداد وجود ندارد.

خودروی قابل ارائه از طریق این بخشنامه، از آخرین استاندارد زیست محیطی و مقررات اعلام شده و حاکم بر کشور در زمان تحویل خودرو، برخوردار خواهد بود. صحت کلیه اطلاعات درج شده خصوصاً کد ملی، آدرس و کد پستی بر عهده متقاضی است و در صورت تغییر یا اشتباه در اطلاعات ارائه شده کلیه تبعات احتمالی ناشی از آن مانند تاخیر در تحویل و عدم شماره گذاری خودرو برعهده متقاضی است.

نکته: با توجه به دستورالعمل‌های صادره توسط پلیس راهور ناجا مبنی بر ثبت و به روز رسانی اطلاعات فردی و آدرس مشتریان در سامانه شماره گذاری (سخا)، در صورتیکه مشتری در سامانه مذکور فاقد اطلاعات فردی و سکونتی بوده و یا بیشتر از یک سال از آخرین تاریخ به روز رسانی اطلاعات فردی و نشانی محل سکونت گذشته باشد، مشتری باید با مراجعه به سامانه سخا به آدرس https://sakha.epolice.ir برای به روز رسانی و یا ثبت آخرین اطلاعات خود اقدام کرده و پس از تایید توسط اداره پست تصویر نشانی ثبت شده در سامانه سخا را به نمایندگی محل ثبت نام خود تحویل کند.

لازم به ذکر است تا زمانیکه برگه احراز سکونت توسط مشتری به نمایندگی ارائه نشود و یا اطلاعات مورد نیاز شماره گذاری به درستی ارائه نشده باشد، خودرو پلاک نمی‌شود. همچنین علاوه بر اینکه سود تاخیر در تحویل ناشی از عدم شماره گذاری به آنان تعلق نخواهد گرفت، هزینه پارکینگ و نگهداری خودرو از ایشان دریافت خواهد.

ثبت نام این بخشنامه همزمان با بخشنامه پیش فروش فرسوده و طرح حمایت از جمعیت و جوانی انجام می‌شود و مشتری می‌تواند فقط در یک بخشنامه ثبت نام کند.

شرایط اختصاصی بخشنامه ایران خودرو

تحویل خودرو بر اساس اولویت بندی تعیین شده در قرعه کشی و سایر ضوابط ابلاغی کمیته خودرو خواهد بود.
انتخاب رنگ خودرو پس از اعلام اسامی منتخبین و توسط مشتری در زمان واریز وجه صورت خواهد گرفت. خودروی ثبت نامی، از بیمه شخص ثالث برابر آخرین سقف قانونی ابلاغ شده در زمان تحویل خودرو برخوردار خواهد بود و در صورت افزایش قیمت بیمه شخص ثالث یا سایر الزامات قانونی، مشتری متعهد به پرداخت مابه‌التفاوت است.
در صورت بروز هرگونه تأخیر احتمالی در تحویل خودرو، خسارت تاخیر به صورت روز شمار (۱۲ درصد سالیانه) محاسبه و مطابق ضوابط قابل پرداخت خواهد بود. در صورت عدم تکمیل وجه دعوتنامه در بازه زمانی مجاز، نوبت مشتری به موعد دیگری موکول می‌شود. نوع و قیمت خودرو قابل تحویل به این دسته از مشتریان در بخشنامه‌های آتی مشخص می‌شود.

در صورتی که پس از امضای قرارداد فی مابین با مشتری، بر حسب ضرورت و یا الزامات قانونی و یا لزوم رعایت استاندارد‌های اجباری، شرکت ملزم به نصب تجهیزات و یا لوازم اضافی (آپشن) بر روی خودرو شود و یا تغییری در برخی از قطعات خودرو ایجاد شود، ضمن اطلاع رسانی مراتب مذکور، دعوتنامه تکمیل وجه با لحاظ ضوابط آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو صادر خواهد شد.

امکان انصراف از ثبت نام تا قبل از پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت و میز کار مشتری (پنل کاربری) میسر است؛ و لیکن پس از واریز وجه، مشتری به هیچ عنوان حق انصراف ندارد.
سامانه پیام کوتاه شرکت ایران خودرو به شماره ۳۰۰۰۹۶۴۴۰ است و تمامی پیامک‌های ارسالی از طریق شماره مذکور صورت خواهد گرفت.این بخشنامه بر مبنای مجوز صادره به شماره نامه ۱۱۱۷۱۵۵۷ مورخ ۲۰/‏۱۰/‏۱۴۰۱‬ تنظیم شده است.

مراحل افتتاح حساب وکالتی

مرحله اول: افتتاح حساب وکالتی نزد بانک‌های عامل و تکمیل وجه آن حداقل به میزان ۹۰۰ میلیون ریال از طریق سامانه اینترنتی بانک‌های عامل

مرحله دوم: متقاضی حداکثر ۳ روز پس از افتتاح حساب وکالتی و واریز وجه به میزان حداقل ۹۰۰ میلیون ریال، با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور خود، به صفحه ثبت نام خود وارد می‌شود و خودرو را انتخاب می‌کند.

مرحله سوم: در پایان فرآیند ثبت نام به فرد متقاضی کد پیگیری اختصاص داده می‌شود.

مرحله چهارم: مراسم قرعه کشی پس از پایان مهلت ثبت نام و با حضور مراجع نظارتی برگزار می‌شود.

مرحله پنجم: فهرست منتخبین قرعه کشی، حداکثر ۵ روز پس از پایان ثبت نام از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت ایران خودرو و ارسال پیامک اعلام می‌شود و متقاضی منتخب باید برای تکمیل وجه پیش پرداخت خودرو انتخابی (برابر با جدول پیش پرداخت بخشنامه) در حساب خود اقدام سپس با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو مراجعه و برای انتقال یکباره وجه و ادامه فرآیند اقدام کند.

نکته ۱: در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت علی الحساب خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود.

نکته ۲: مشتری در صورت انصراف و همچنین در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی بخشنامه) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو، ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده، مسترد می‌شود و هیچ‌گونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه شرکت نخواهد بود.

نکته ۳: متقاضیانی که فاقد هر یک از شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در بخشنامه (مثلاً دارا بودن پلاک فعال انتظامی نصب شده بر روی خودرو‌های سواری با کاربری شخصی) یا فاقد گواهینامه رانندگی معتبر (انقضای تاریخ اعتبار) و … باشند، در صورت اقدام به ثبت نام، ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام ایشان، به مدت ۳ سال از ثبت نام در تمامی طرح‌های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو محروم خواهند شد.

نکته ۴: متقاضیان می‌توانند قبل از انتخاب خودرو و روش فروش نیز برای ایجاد پروفایل در سایت فروش اینترنتی شرکت ایران خودرو اقدام کنند.

نحوه پرداخت وجه ایران خودرو

قیمت خودرو، مطابق قیمت زمان تحویل مندرج در قرارداد خواهد بود. پس از برگزاری قرعه کشی و اعلام اسامی، فرد منتخب مبلغ پیش پرداخت علی الحساب خودرو را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو واریز می‌کند.

بقیه وجه خودرو پس از تعیین قیمت نهایی در زمان ارسال دعوتنامه، با لحاظ هزینه‌های قانونی تعیین و دریافت می‌شود.

نکته: اشتراک طلایی اختیاری یک ستاره به صورت پیش فرض انتخاب شده است، در صورتی که مشتری تمایل به تغییر در سطح اشتراک طلایی یا حذف آن را داشته باشد می‌تواند از مرحله واریز وجه دعوتنامه تا قبل از تخصیص خودرو اقدام کند.

جزییات تکمیل حساب وکالتی

افتتاح و تکمیل حساب وکالتی (بانک‌های عامل برای افتتاح حساب وکالتی جهت شرکت در قرعه کشی پیش فروش دهه مبارک فجر عبارتند از: ملی، ملت، تجارت، سپه و صادرات)

مشخصات افتتاح کننده حساب وکالتی و فرد متقاضی شرکت در قرعه کشی پیش فروش باید یکسان باشد و هیچ‌گونه مغایرتی مورد پذیرش نخواهد بود.

امکان افتتاح حساب وکالتی و انتقال وجه در سامانه‌های اینترنتی بانک‌های مذکور فراهم است و متقاضیان قادر خواهند بود بدون مراجعه به بانک عامل مورد نظر، برای انجام فرآیند به صورت اینترنتی اقدام کنند.

پس از پایان فرآیند وکالتی شدن حساب در بانک عامل و استعلام مبلغ موجودی حساب توسط ایران خودرو از بانک عامل، ظرف مدت ۲ الی ۳ روز کاری اطلاعات جهت مجاز شدن ثبت نام به شرکت ایران خودرو ارسال می‌شود لذا متقاضیان با در نظر داشتن این مدت زمان می‌توانند ۲ الی ۳ روز کاری بعد از اتمام افتتاح و واریز وجه در حساب وکالتی برای مراجعه به سایت ایران خودرو و انجام ثبت نام اقدام کنند.

با توجه به فرآیند زمان‌بر افتتاح حساب تا مجاز شدن ثبت نام در سایت ایران خودرو به متقاضیان توصیه می‌شود اقدامات خود را به روز‌های پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

مبلغ موجودی حساب وکالتی متقاضی جهت ثبت نام و شرکت در قرعه کشی حداقل مبلغ ۹۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال (معادل نود میلیون تومان) است و در صورتی که موجودی حساب وکالتی در طول مدت زمان ثبت نام تا قرعه کشی کمتر از مبلغ مذکور باشد در قرعه کشی شرکت داده نخواهد شد.

متقاضیان می‌توانند مبلغ مذکور را از روز سه شنبه مورخ ۱۱/‏۱۱/‏۱۴۰۱‬ تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ ۱۷/‏۱۱/‏۱۴۰۱‬ درحساب وکالتی خود واریز کنند و باید تا روز قرعه کشی حداقل مبلغ معادل نود میلیون تومان در حساب وکالتی حفظ کنند. (با توجه به مدت زمان مورد نیاز جهت استعلام و اخذ تاییدیه‌های لازم)

پس از قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان، افراد برنده حداکثر ۵ روز کاری مهلت خواهند داشت تا برای تکمیل موجودی به میزان پیش پرداخت خودروی انتخابی (برابر با جدول مندرج در بخشنامه) اقدام کرده و سپس با مراجعه به سایت اینترنتی ایران خودرو برای انتقال یک باره وجه و ادامه فرآیند اقدام کنند. در صورتی که حساب وکالتی مشتری امکان خرید اینترنتی را نداشته باشد لازم است ضمن جابجایی وجه خرید خودرو به یک حساب دیگر که امکان خرید اینترنتی را دارد برای تکمیل وجه و انتقال از طریق سایت اینترنتی ایران خودرو برای تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کند.

تبصره ۱: در صورتی‌که مشتری برای تکمیل وجه و انتقال به حساب ایران خودرو اقدام نکند ثبت نام انجام نشده و مسئولیتی متوجه ایران خودرو نخواهد بود.

تبصره ۲: فقط حساب‌های وکالتی افتتاح شده برای شرکت ایران خودرو مجازبه ثبت نام هستند و استفاد‌ها ز حساب‌های وکالتی مرتبط با سایر خودرو سازان و یا بورس کالا معتبر نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما یه خودرو مدل ۸۹ داشتیم میخواستیم بفروشیم ثبت نام بکنیم ولی ادم نمیدانه تو قرعه برنده میشه یا نه ای کجاش برای قشر مروم هست ای فقط برای دلالها خوبه واقعا ای تز کی داده برای دلالها