کد مطلب: ۳۵۲۱۷۶

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در گفتگو با تجارت‌نیوز خبر داد

پیمان پولی میان ایران و عراق در راه است

پیمان پولی میان ایران و عراق در راه است

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق از پیمان پولی میان ایران و عراق خبر داد و گفت: قرار است از این پس با مذاکرات انجام شده مبادلات تجاری با عراقی‌ها براساس ریال و درهم انجام شود.

رئیس اتاق مشترک ایران و عراق از پیمان پولی میان ایران و عراق خبر داد و به تجارت‌نیوز گفت: رئیس کل بانک مرکزی طی یک هفته گذشته با مسئولان عراقی دیدار داشت، ماحصل این دیدار به امضای برخی قراردادهای پولی و بانکی انجامید. هر چند که هنوز پیمان پولی میان ایران و عراق عملی نشده اما قرار است از این پس با مذاکرات انجام‌شده مبادلات پول ملی هر دو کشور جایگزین دلار شود.

یحیی آل اسحاق افزود: از این پس به جای رد و بدل کردن دلار در مبادلات تجاری دینار و ریال جایگزین خواهد شد. معتقدیم چنانچه با فراهم‌آوری زیر ساخت پیمان پولی میان ایران و عراق جنبه عملیاتی به خود بگیرد از این پس خیزش خوبی در بخش تجارت با عراق رخ خواهد داد.

او اظهار کرد: با انجام مبادلات تجاری صادرکننده کالای خود را بر اساس دینار محاسبه کرده و به عراقی‌ها می‌فروشد و بانک مرکزی طبق نرخ روز میزان کالاهای صادرشده را محاسبه کرده و ریال را به فعال بازرگانی ارائه می‌دهد. امیدواریم این اقدام بدون دغدغه جنبه عملیاتی به خود بگیرد و شاهد رشد مبادلات تجاری میان این دو کشور باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.