کد مطلب: ۶۲۱۶۵۹

وزیر بهداشت:

وارد پیک ششم کرونا شدیم

وارد پیک ششم کرونا شدیم

وزیر بهداشت گفت: عملا وارد پیک ششم کرونا شده‌ایم. تاکید ما بر استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن بویژه دز سوم است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بهرام عین‌اللهی در صفحه توییترش نوشت: «متاسفانه با افزایش موارد بستری و سرپایی باید اعلام کنیم که عملا وارد پیک ششم کرونا شده‌ایم! توصیه اکید و حتی خواهش ما رعایت همان راهکارهای ساده اما مهم و حیاتی است؛ استفاده صحیح از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن بویژه دز سوم.»

به نقل از ایسنا ، محمد مخبر نیز دیروز در جلسه کمیته تخصصی کرونا با اشاره به آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری ناشی از سویه جدید اُمیکرون در کشور تاکید کرد: عادی انگاری و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی در شروع پیک ششم کرونا تأثیر بسزایی داشته و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این سویه جدید از بیماری در کشور اندیشیده شود.

همچنین وزارت بهداشت گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور و جهان، آمار افزایش بیماران سرپایی و بستری و مرگ و میر ناشی از پیک ششم کرونا و افزایش تعداد شهرهای قرمز و نارنجی در رنگ بندی جدید کرونایی کشور ارائه کرد.

حدود چهار هفته آینده به پیک ششم می‌رسیم

به گفته عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، کشور دو تا چهار هفته آینده به اوج اومیکرون و بروز پیک ششم کرونا می‌رسد و باید مردم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و واکسیناسیون را جدی بگیرند و با ساده انگاری به دوره های تلخ گذشته که موارد فوتی سه رقمی بود، برگردیم.

مسعود مردانی افزود: برای جلوگیری از افزایش ناگهانی آمار بستری اعمال تدابیر جدی از جمله تسریع در واکسیناسیون نوبت سوم، الزامی شدن استفاه از ماسک در خارج از منزل، جلوگیری از برگزاری تجمعات و مراسم به خصوص در محیط های بسته، برگزاری کلاس ها بصورت مجازی، پرهیز از سفرهای غیرضروری، ممنوعیت سرو غذا در رستوران ها و تالارها و داشتن تهویه مناسب در حمل و نقل عمومی ضروری است.

آخرین اخبار کرونا را از صفحه ویروس کرونا تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پس چرا مدارس رو حضوری کردن و اصرار دارند بچه های مردم رو به مدرسه ببرن