کد مطلب: ۱۳۱۰۰۶

پیگیری آموزش طراحی صنعتی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در زمینه R&#۰۳۸;D در سال ۹۵

پیگیری آموزش طراحی صنعتی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی در زمینه R&D در سال ۹۵

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته آموزش طراحی صنعتی و همکاری با سازمان‌های بین‌المللی را در خصوص R&D را دنبال کردیم و در سال جاری نیز با رویکرد جدید و سازمان‌های بیشتری این موضوعات را پیاده‌سازی می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدمهدی صالحی در همایش یک روزه مدیران آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته موفق شدیم 20 محصول عمده از جمله : خاویار دریای خزر، گچ سمنان، پسته رفسنجان، برنج گیلان، سوهان قم، گردوی تویسرکان، انار فارس و… را ثبت نشان جغرافیایی کرده و آن را برای ثبت ملی به سازمان ثبت جهانی ارسال کنیم.

به گفته صالحی: در سال 95 یازده پرونده مربوط به ثبت جهانی نشان جغرافیایی نظیر: عسل اردبیل، خرمای زاهدی دشتستان بوشهر، زرشک خراسان جنوبی و… را به سازمان مالکیت فکری جهانی ارسال کردیم.

وی در بیان اقدامات انجام شده حوزه کاری خود افزود: در خصوص موضوع برند علاوه بر اقدامات تشویقی مبادرت به کارگاه‌های آموزشی در 31 استان کشور با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی ایران نموده با محوریت برندسازی و فرآیند ثبت داخلی و بین‌المللی کردیم.

صالحی تصریح کرد: برای سال 96 درصددیم تا با برگزاری 20 نوع کارگاه آموزشی به ویژه در زمینه طراحی صنعتی بتوانیم علاوه بر رفع نیاز مصرف‌کنندگان و تنوع محصولات تولیدی در بازار، رقابت‌پذیر باشیم.

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعت وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در سال گذشته تعداد زیادی از مخترعان و نوآوران صنعتی، معدنی و تجاری با مراجعه به این دفتر خواستار حمایت از سوی موسسه فن‌بازار، انجمن‌های صنایع و فرابورس شده تا محصول آنان ضمن معرفی به سرمایه‌گذاران، تجاری‌سازی شود.

صالحی تصریح کرد: سازمان یونیدو برای 5 سال آتی برنامه‌های متنوعی را تدوین نموده که در آن 18 پروژه بسیار بزرگ برای اجرا آماده ساخت است.

به گفته وی؛ پروژه‌های صنایع تبدیلی، کشاورزی و تولید گلخانه‌ای به شیوه صنعتی هم‌اکنون در جنوب کشور آغاز شده که استفاده بهینه از انرژی و کاهش کربن مد نظر سازمان مذکور بوده است.

به گفته صالحی همچنین همکاری این دفتر با سازمان‌های بین‌المللی در خصوص کاهش مصرف آب در فرآوری مواد معدنی، صنعت فولاد هم چنین کنترل پساب‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی ایران به خوبی دنبال شده و از ظرفیت‌های سازمان‌های بین‌المللی که منجر به انتقال دانش، مدیریت و الگوسازی می‌شود، اقداماتی را به انجام رسانده است.

*طراحی صنعتی خودرو و توجه به انرژی‌های تجدیدپذیر را در سال 2017 دنبال می‌کنیم

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته برگزاری دوره‌های تخصصی برای معادن کشور، دوره‌های آموزشی برای طراحی صنعتی خودرو با شرکت‌های رنو و پژو فرانسه و در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر با شرکت‌های زیمنس آلمان را پیگیری کرده و به نتایجی خواهیم رسید.

وی در پایان گفت: سال گذشته امضا دو تفاهم‌نامه بین‌المللی سه جانبه که یکی با حضور ایران، اتریش و یونیدو و دیگری وزارت محیط زیست ایتالیا، ایران و یونیدو رو به رو بودیم، در سال جاری مفاد آن دنبال می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.