کد مطلب: ۱۷۱۴۱۸

پیگیری طرح‌های پیشنهادی وزیر کار در مناطق زلزله‌زده

پیگیری طرح‌های پیشنهادی وزیر کار در مناطق زلزله‌زده

علی ربیعی از پیگیری 4 طرح «برقراری بیمه بیکاری برای ۱۰ هزار نفر (حدود ۱۴۰ میلیارد تومان)، وام بدون بهره برای همه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، دو برابر کردن مستمری مددجویان بهزیستی، شناسایی و حمایت از کودکان، معلولین و سالمندان»؛ خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیگیری شبانه‌روزی برای عملیاتی کردن چند طرح در مناطق زلزله‌زده خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی ربیعی؛ در توئیتی بر پیگیری اجرای چهار طرح اصلی در مناطق زلزله‌زده تاکید کرد. وی در متن این پیام که در فضای مجازی منتشر شده از این چهار طرح چنین یاد کرده است: «برقراری بیمه بیکاری برای ۱۰ هزار نفر (حدود ۱۴۰ میلیارد تومان)، وام بدون بهره برای همه مستمری‌بگیران تامین اجتماعی، دو برابر کردن مستمری مددجویان بهزیستی، شناسایی و حمایت از کودکان، معلولین و سالمندان».

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این نیز دستور بسیج امکانات و ارایه خدمات بهداشتی، درمانی و مشاوره ای و مددکاری به هموطنان زلزله‌زده را صادر کرده بود.

علی ربیعی در روزهای گذشته با صدور دستوری به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تاکید کرده بود: «با بسیج همه خدمات و امکانات بهداشتی و درمانی زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی با فوریت نسبت به بستری و مداوای حادثه‌دیدگان اقدام کنید و همه مساعی خود را برای کمک‌رسانی به هموطنان آسیب‌دیده در دو استان ایلام و کرمانشاه و سایر استان‌های خسارت‌دیده به کار گیرید».

وی همچنین سازمان بهزیستی کشور را موظف کرده با توجه به اثرات منفی و پیامدهای سخت و دشوار برای خانواده‌هایی که دچار حوادث غیرمترقبه شده و برخی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند، ضروری است. سازمان بهزیستی در مناطق زلزله‌دیده کلیه خدمات، امکانات و تسهیلات خود را جهت ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی، مددکاری به خانواده‌های مصیبت زده در جهت کاستن از آلام و درد این عزیزان بسیج کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.