کد مطلب: ۱۶۹۲۲۴

چراغ سبز شورای شهر به کسبه پلاسکو

چراغ سبز شورای شهر به کسبه پلاسکو

رئیس شورای شهر تهران نظر اعضای شورا در خصوص ساخت پلاسکوی جدید را اعلام کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که شورای شهر پنجم به آن اهتمام ویژه داشت، موضوع ساخت‌وساز و حل مشکل پلاسکو بود که این موضوع را با جدیت دنبال کرده و با همه دست‌اندرکاران امر همچون بنیاد مستضعفان، شهرداری، معاونت شهرسازی و… در مورد ساخت‌وساز در محل پلاسکو جلسه گذاشته و نظر همه را جویا شدیم.

محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اشاره به موضوع کسبه پلاسکو و ساخت‌وساز در محل ساختمان قدیمی، گفت: سازمان میراث فرهنگی نسبت به حریم بناهای تاریخی در پی ساخت ساختمان جدید درمحل پلاسکو نگران است و با این حال شورای شهر پنجم تصمیم گرفت که برای حل سریع مشکلات کسبه پلاسکو و برای آنکه بهانه‌ای دست دیگران ندهد، نظر خود را در خصوص ساخت‌وساز در حد حقوق مکتسبه ارائه دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از مسئولان توپ را در زمین شهرداری انداخته و می‌گفتند که شهرداری اجازه ساخت‌وساز نمی‌دهد، گفت: حالا شورای شهر پیشنهاد خود را به شهرداری اعلام کرده تا وضعیت این ساختمان در بلاتکلیفی نباشد و از شهردار تهران نیز توقع می‌رود که این گونه پرونده‌ها را به نتیجه برساند.

وی افزود: نظر شورا این است که حداقل بر اساس مقدار حقوق مکتسبه، ساختمان ساخته شود و حالا اگر این پیشنهاد رد یا تایید و یا تغییر کند، بر عهده ما نیست و باید معاونت شهرسازی و شهردار نیز نظر خود را اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که نظر شورا در تضاد با نظر میراث فرهنگی است، گفت: ممکن است تعارضاتی در این زمینه وجود داشته باشد اما قانون داریم که باید حقوق مکتسبه نیز رعایت شود و امیدواریم راه حلی در این زمینه پیدا شود تا مشکلات مردم مرتفع شود.

هاشمی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر نامه سازمان بازرسی در خصوص به‌کارگیری افراد بازنشسته در شهرداری گفت: نظرات خود را بعدا اعلام می‌کنم چرا که فعلا جلسه‌ای دارم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.