کد مطلب: ۶۵۲۱۶۷

توصیه وزیر بهداشت/ یک دز دیگر واکسن کرونا تزریق شود

توصیه وزیر بهداشت/ یک دز دیگر واکسن کرونا تزریق شود

وزیر بهداشت با بیان‌ اینکه صادرات واکسن داخلی کرونا را آزاد کردیم، گفت: توصیه ما این است که مردم امسال حتما یک دز دیگر واکسن کرونا تزریق کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بهرام عین‌اللهی درباره وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در کشور، گفت: در واکسیناسیون رکورد خوبی داشتیم؛ به طوری که روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق و در هفته ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تزریق واکسن انجام می‌شد.

به نقل از ایسنا ، وی با بیان اینکه اُمیکرون در کشورهای اروپایی و آمریکا چهار ماه طول کشید، اما در کشور ما تنها دو ماه طول کشید، افزود: در عین حال میزان تلفاتی که آن کشورها داشتند بسیار بالا بود، در حالی که میزان مرگ‌ومیر ما کمتر بود. البته کاهش کرونا در یک کشور، دلیل این نیست که کرونا تمام شده است، بلکه آنچه باعث شد آمار کرونا در کشورمان کاهش یابد، ایمنی ما بود.

عین‌اللهی ادامه داد: از آنجایی که واکسیناسیون در سطح وسیعی در کشور ما انجام شده بود و آنتی‌بادی و ایمنی خوبی داشتیم، توانستیم در برابر ویروس مقاومت کنیم؛ بنابراین توصیه ما به مردم این است که حتما واکسیناسیون را ادامه دهند.

توصیه ما این است که مردم امسال حتما یک دز دیگر واکسن تزریق کنند؛ یعنی علی‌رغم اینکه دز دوم یا سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند، امسال باید حتما تزریق یک دز دیگر را هم داشته باشند.

وی در ادامه درباره وضعیت واکسن‌های تولید داخلی، گفت: صادرات واکسن داخلی را آزاد کردیم و تولیدکنندگان واکسن می‌توانند واکسن کرونا را صادر کنند.

عین‌اللهی با بیان اینکه شش مرکز تولید واکسن داریم و نیاز به واردات واکسن وجود ندارد، گفت: این موضوع تضمینی برای آینده ایران است که باوجود این تولیدات داخلی می‌توانیم خوب عمل کنیم. واکسن‌هایی مانند فایزر و مدرنا که MRNA بودند و تبلیغات زیادی هم روی آن‌ها ‌انجام شد، اکنون نشان داده شده که تاثیر چندانی نداشتند.

وی که در یک برنامه تلوزیونی صحبت می‌کرد، درباره پروژه‌های بهداشتی وزارت بهداشت، گفت: امیدواریم امسال حدود ۳۰۰۰ پروژه بهداشتی را احداث کرده و نیروهایش را تامین کنیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کارت واکسن ام و گم کردم چه کنم آقای وزیر؟
    دوز سوم برگه شو دارم بالینی
    اما دو دوز قبلی و گم کردم.
    کیف پولم جا موند در تاکسی همه چیم رفت.

  • ناشناس

    مدارس باید قبل از بازگشایی فروردین دوز سوم میزدند چون مهر وابان زده بودند و6 ماه گذشته بود حالا هم باید در اجتماعات مدارس خوابگاه دانشگاه سربازخانه ها هر 6 ماه اقای وزیر تا چند سال برنامه واکسن داشته باشید خصوصا زمستان وپاییز

  • ناشناس

    هر کاری دنیا میکنه تقلید میکنید به اسم توصیه خودتون

  • ناشناس

    با این که 14 میلیون نفر دوز اول واکسن رو نزدن پس چطور شد آمار مرگ کرونا به 8 نفر در کشور رسید در حالی طبق گفته دکتر ها باید الان کرونا بیشتر اون 14 میلیون واکسن نزده رو کشته بود چطور شد کرونا دیگه کاری به واکسن نزده ها نداره؟؟؟ واکسن فروشی سودش زیاده هر دوز واکسن قیمتش 250 هزارتومنه پس اگه کرونا تموم هم شده باشه واکسن ساز ول کن شما نیست.

  • ناشناس

    آلودگی هوا بیشتر از کرونا آدم میکشه ولی هیچ کاری براش نمیکنن ولی برای کرونا میلیارد ها دلار پول هزینه میکنن مردم رو میترسونن تا سود سرشاری از فروش واکسن ببرن.واکسن سود بسیار زیادی برای واکسن ساز ها داره قیمت هر دوز واکسن 250 هزار تومنه تو ایران که از شرکت ها خریداری میشه حتی اگه کرونا هم تموم بشه واکسن ساز ها این سود سرشارو رها نخواهند کرد تا دوز 10 هم میرن جلو تا الان که دوز 4 رو به مردم گفتن.