کد مطلب: ۶۰۲۹۶۳

چند و چون مزایده ۴ ناشر

چند و چون مزایده ۴ ناشر

این روزها شرکت‌ها جهت تامین مالی، اموال و املاک خود را طی مزایده‌‌‌های مختلف به فروش می‌‌‌رسانند. در ادامه چند و چون برخی از این مزایده‌‌‌ها و نتایح اعلام شده آنان آورده شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثاباد: مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده فروش ۴۹‌درصد سهم شرکت آبادگران و ۵۱‌درصد سهم شرکت آتیه کارکنان صنعت برق خراسان ملک پروژه آرامش خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با عنایت به برگزاری مزایده مذکور و به دلیل اینکه هیچگونه متقاضی در این دوره از مزایده حضور نداشت، کمیته طبق ماده ۲۵-۲-۲ از فصل هشتم آیین‌نامه معاملات پیشنهاد تصویب به درج نوبت دوم آگهی مزایده فوق در روزنامه خراسان را دادند. در مرحله دوم نیز از آنجا که قیمت پیشنهادی ارائه شده از سوی شرکت تامین آتیه کارکنان برق خراسان کمتر از قیمت کارشناسان رسمی دادگستری بود، موضوع توسط کمیته طبق صورتجلسه ضمیمه برای اتخاذ تصمیم به هیات‌مدیره محترم شرکت آبادگران ارجاع شد. هیات‌مدیره پس از بحث و بررسی و تبادل‌نظر و استماع نظرات اعضاء به اتفاق آرا مقرر کردند، با عنایت به اینکه قیمت تنها شرکت‌کننده مزایده یعنی شرکت تامین آتیه کارکنان برق صنعت خراسان (شریک پروژه) از قیمت پیشنهادی کارشناسان رسمی دادگستری پایین‌‌‌تر است، با آن مخالفت و مقرر شد با اخذ مجوزهای لازم در صورت امکان به صورت ترک تشریفات با قیمت توافقی جدید انجام شود.

ثامید: توسعه و عمران امید طی دو اطلاعیه از برگزاری دو مزایده خبر داد. در اولین اطلاعیه شرکت اعلام کرد که واحدهای مسکونی و تجاری پروژه چمران را به صورت نقد، اقساط یا تهاتر از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار می‌کند. حجم ریالی فروش پیش‌بینی شده در آگهی به میزان حداقل ۲۰۰‌میلیارد تومان برآورد شده است که عملکرد آن در گزارش‌های آتی منعکس خواهد شد. در دومین اطلاعیه شرکت از برگزاری مزایده مشارکت در ساخت ۳ بلوک مجزای پروژه محک (تهران) به مساحت ۵۱۲۱ مترمربع عرصه و زیربنای تقریبی ۳۹ هزار و ۸۴۹ مترمربع شامل ۱۱ طبقه خبر داد. همچنین اعلام کرد که متقاضیان می‌توانند جهت دریافت مدارک مزایده از تاریخ ۸ تا ۲۲ آذر ۱۴۰۰ مراجعه کنند. همچنین آخرین مهلت ارائه پیشنهادها، مورخ ۲۴ آذر ۱۴۰۰ است.

سامان: بانک سامان نتایج برگزاری دو مزایده را طی دو اطلاعیه در سامانه کدال منتشر کرد. در اطلاعیه اول شرکت اعلام کرد که از تعداد ۶۴ ردیف املاک مورد مزایده شماره ۵-۱۴۰۰، تعداد ۶ پاکت پیشنهاد بابت ۶ ردیف ملک (واقع در بندرعباس، قشم و کرج) دریافت شد و برای ۵۸ ردیف از املاک مورد مزایده هیچ پاکت پیشنهادی دریافت نشد. مبلغ مورد توافق برای املاک این سه شهر در مجموع ۱۸/ ۲‌میلیارد تومان و نحوه تسویه ۳۰‌درصد ثمن معامله نقدی و ۷۰‌درصد مابقی ثمن معامله یک‌ساله اخذ خواهد شد. برای اطلاعیه دوم نیز شرکت اعلام کرد مزایده عمومی انبار صنعتی- فنی (انبار سعید) بانک سامان به شماره ۶-۱۴۰۰ برگزار شد و تا پایان مهلت قانونی برگزاری مزایده هیچ پاکت پیشنهادی دریافت نشد.

حپترو: مهندسی حمل‌ونقل پتروشیمی نیز اعلام کرد که تعداد ۷ دستگاه از ۲۸ دستگاه تانکر دو محور گاز که در تاریخ اعلام شده به مزایده گذاشته شده بود بنا بر توافقات صورت گرفته با خریداران بالاتر از مبلغ پیشنهادی در زمان مزایده به فروش رسیده است که این موضوع مطابق با آیین‌نامه معاملات شرکت و با تصویب هیات‌مدیره است. بر این اساس ۷ دستگاه تانکر دو محور مخصوص گاز آمونیاک به شرکت اکسیر حیات سبز به مبلغ ۸/ ۱‌میلیارد تومان با احتساب ارزش افزوده و مبلغ خالص ۷۳/ ۱‌میلیارد تومان به فروش رسید. همچنین نحوه تسویه نقدی اعلام شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.