کد مطلب: ۲۹۶۴۹۴

چک ۶۰ میلیاردی رئیس‌جمهوری چین برای قاره سیاه

چک ۶۰ میلیاردی رئیس‌جمهوری چین برای قاره سیاه

رئیس جمهوری چین وعده کمک ۶۰ میلیارد دلاری به کشورهای آفریقایی داد.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین از بسته کمک 60 میلیارد دلاری با هدف سرمایه‌گذاری و وام به آفریقا خبر داد.

به گگزارش تجارت‌نیوز، این خبر در جریان اجلاس همکاری آفریقا-چین در پکن اعلام شد که در آن جلسات متعددی بین مقامات ارشد چینی و همتایان آنها از کشورهای مختلف آفریقایی برگزار شد.

در اجلاس همکاری آفریقا و چین درسال 2015 نیز پکن وعده کمک 50 میلیارد دلاری به کشورهای آفریقایی داده بود. کارشناسان نیز انتظار داشتند رئیس جمهوری چین پول اختصاص یافته برای آفریقا را افزایش ندهد.

در طول دو دهه گذشته پولی که در این اجلاس برای کمک به کشورهای افریقایی در نظر گرفته می‌شد همواره افزایش می‌یافت. مبلغ درنظر گرفته شده در سال 2015 سه برابر مبلغ اعلام شده در نشست 2012 بود.

شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین همچنین روز گذشته (12 شهریور) گفت که کمک‌های مالی این کشور به آفریقا پروژه‌‌های بیهوده ای نیستند بلکه به منظور ایجاد زیرساخت‌هایی است که موانع پیش روی توسعه این قاره را از مقابل برمیدارد. وی در اجلاس تجاری پیش از نشست سه سالانه آفریقا- چین گفت: زیرساخت ناکافی به نظر بزرگترین تنگنا و مانع در توسعه آفریقاست.

منابع طبیعی خصوصا نفت و گاز دلیل اصلی نزدیک شدن چین به آفریقاست. از سوی دیگر این قاره یک بازار بزرگ برای کالاهای صادراتی این کشور است.

از سوی دیگر با توجه به درگیری چین و آمریکا، پکن بر این باور است که تقویت روابط چین و آفریقا به افزایش تاثیر بین‌المللی این کشور کمک شایانی خواهد کرد.

منبع:‌ تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.