کد مطلب: ۵۰۴۳۲۸

کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی منزل

کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی منزل

استفاده از قرنیز در دکوراسیون داخلی قدمت طولانی دارد و استادان معمار به وفور از آن برای زینت‎بخشی به فضای داخلی استفاده می‌کردند.

قرنیزها از تنوع طرح و رنگ مختلفی برخوردار هستند و شاید انتخاب آن برای افرادی که اطلاعات زیادی در مورد خرید قرنیز ندارند کار پیچیده‌ای باشد، شرکت دکورچوب پیشرو در زمینه توزیع و فروش انواع مختلفی از قرنیزها (ام‌دی‌افی، چوبی، سنگی، سرامیکی، پی‌وی‌سی) به سراسر کشور از قطب‌های اصلی فروش قرنیز محسوب می‌شود و در این نوشته اطلاعاتی خوبی را درباره قرنیز پی‌وی‌سی و قرنیز چوبی در اختیار شما قرار خواهد داد.

قرنیز چیست؟

شاید بارها واژه قرنیز را از زبان طراحان داخلی شنیده باشید اما خیلی متوجه منظورشان نشده باشید؛ قرنیز همان نوار تقریبا باریکی ست که در پایین‌ترین بخش دیوار نصب می‌شود و ضمن زیبایی هر چه بیشتر فضا مزیت‌های فراوانی در دکوراسیون داخلی منزل دارد.

استفاده از قرنیز در دکوراسیون

استفاده از قرنیز در دکوراسیون داخلی قدمت طولانی دارد و استادان معمار به وفور از آن برای زینت‎بخشی به فضای داخلی استفاده می‌کردند. البته استفاده از آن علاوه بر زیبایی مزیت‌های بسیاری داشت و از این‌رو آنها را ترغیب به استفاده هر چه بیشتر از آن می‌کرد. البته با گذشت زمان تنوع طرح و جنس قرنیزها افزایش یافت و دست خریداران را برای انتخاب طرح و رنگ مناسب بازتر گذاشت.

کاربرد قرنیز در دکوراسیون داخلی

یکی از دلایلی که استفاده از قرنیز را تا این حد رواج داد شاید بحث زیبایی و افزایش هماهنگی در فضا بوده باشد. در واقع عدم استفاده از قرنیز به لحاظ بصری احساس ناتمام ماندن پروژه در فرد ایجاد می‌کند. استفاده از قرنیز هر چند انواع باریک و در رنگ خنثی مکمل فضای داخلی خواهد بود و از دیدگاه زیبایی‌شناسی حائز اهمیت است. به همین دلیل در معماری کنونی استفاده از قرنیز بسیار مرسوم است و شاید کمتر منزلی را بدون قرنیز ببینید. البته نوع کفپوش در انتخاب جنس و رنگ قرنیز بسیار مهم است. در کفپوش‌هایی که از جنس سرامیک هستند قرنیزهای PVC یا سرامیکی در رنگ‌های روشن توصیه می‌شوند درحالیکه در منازلی که با پارکت یا پارکت لمینت پوشیده شده‌اند قرنیزهای MDF و چوبی توصیه می‌شود. درواقع به صورت یک قانون کلی جنس کفپوش و قرنیز بهتر است به نوعی مشابه و از یک خانواده باشد تا زیبایی و هارمونی بیشتری در فضا حاکم شود.

کاربرد قرنیز ساختمان در نمای داخلی ساختمان

یکی دیگر از کاربردهای قرنیز در فضای منزل عدم انتشار رطوبت روی دیوار است، درواقع استفاده از قرنیز به‌ویژه انواع ضدآب آن مانع از رسیدن رطوبت از کف بر روی دیوارها خواهد شد و به دنبال آن طوب عمر دیوارها افزایش خواهد یافت.

همچنین استفاده از قرنیز بهترین راهکار برای محافظت از دیوار و نازک کاری آن در برابر انواع صدمات و ضربات سطحی و عمیق خواهد بود. شاید در هنگام جابجایی مبلمان یا کشیدن جاروبرقی کنترل خود را از دست داده و جسم با دیوار برخورد کند در این حالت اگر از قرنیز با ارتفاع مناسب استفاده شده باشد مانع آسیب رسیدن به دیوار خواهد شد. همچنین با افزودن حجم به لبه پایینی دیوار باعث می‌شود وسایل با فاصله از دیوار قرار بگیرند و از این‌رو رنگ دیوار بر اساس تماس مستقیم با اجسام به مرور زمان فرسوده نشود.

advantages of using skirting board in home decor

کفپوش‌های لمینتی به این دلیل که از چوب فشرده شده در آن استفاده شده است با تغییرات دما دچار انبساط و انقباض می‌شود و از این‌رو در هنگام نصب فضایی اضافی بین لمینت و دیوار در نظر گرفته می‌شود. اگر این فاصله با قرنیز پوشیده نشود این فضا محل تجمع گرد و غبار و آلودگی خواهد بود. بنابراین بهتر است بگوییم که اگر در فضایی از کفپوش پارکت لمینت برای پوشاندن سطح استفاده شده بود استفاده از قرنیز از واجبات است و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود.

شاید در برخی فضاهای اداری و یا حتی منازل مسکونی متوجه انبوهی از سیم و کابل به هم گره خورده در کناره دیواره شده باشید، صحنه‌ای نه چندان زیبا که از نظر اقتصادی نیز مقرون به‌صرفه نیست زیرا با بیرون ماندن سیم‌ها امکان صدمه دیدن و کشیده شدن ناگهانی در آنها بیشتر خواهد بود و به همین دلیل مجبور به تعویض سیم‌ها خواهید شد. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از قرنیزهای داکت دار استفاده کنید. در این قرنیزها فضایی جهت عبور سیم و کابل در نظر گرفته شده است.

معرفی جنس‌های قرنیز موجود در بازار ایران

قرنیزها در جنس‌های مختلف MDF، چوبی، سرامیکی، سنگی و PVC هستند. هر یک از این قرنیزها کاربردها و مزایا و معایب خاص خود را دارند. در این بخش به کاربردهای هر یک از این موارد می‌پردازیم، این نکته را نیز همواره به خاطر داشته باشید که قرنیز پی‌وی‌سی (pvc) یکی از پرفروش‌ترین انواع قرنیز در بازار حال حاضر کشور می‌باشد.

different kinds of skirting board

استفاده از قرنیز چوبی

قرنیز چوبی همان‌طور که از نامش مشخص است از چوب طبیعی ساخته می‌شود، به طور کلی چوب درختان کاج، بلوط، گیلاس و گردو بیشترین استفاده را در ساخت قرنیزهای چوبی دارند. به این دلیل که سطح چوب خام ممکن است آسیب پذیر باشد برای افزایش مقاومت به آن رزین و مواد شیمیایی می‌زنند و به این ترتیب قرنیزهای چوبی در برابر آسیب‌های محیطی آماده‌تر می‌شوند. قرنیزهای چوبی از زیبایی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و امکان کنده کاری و ایجاد نقوش زیبا در آن میسر است. البته به لحاظ قیمتی از قرنیزهای MDF گران‌تر هستند.

wood skirting board

دلایل استفاده از قرنیز MDF

قرنیزهای ام‌دی‌افی از ترکیبی از کامپوزیت و پلی استر هستند که روی سطح آن با روکش PVC پوشانده می‌شود. این قرنیزها برای فضاهایی که کفپوش لمینتی دارند بهترین گزینه است. از طرفی تمیز کردن آنها به دلیل داشتن روکش PVC بسیار ساده‌تر است.

دلایل استفاده از قرنیز سنگی

قرنیزهای سنگی غالبا از سنگ‌هایی مثل مرمر، تراورتن تهیه می‌شوند. قرنیزهای سنگی بافت یکپارچه ندارند و سطح آنها مثل قرنیزهای تهیه شده از مواد مصنوعی یکپارچه نیست و از این رو برای طراحان جالب است و در واقع وجه تمایز آن با سایر قرنیزها است.

دلایل استفاده از قرنیز PVC

قرنیزهای PVC متشکل از چند لایه PVC یا پلاستیک فشرده هستند و به دلیل انعطاف‌پذیری بالا و همچنین قیمت بسیار مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرند. از طرفی دیگر تمیز کردن و شستشوی این نوع از قرنیزها به دلیل خاصیت ضدآب PVC بسیار ساده است، یکی از بهترین مدل‌های قرنیز پی‌وی‌سی نیز قرنیز پلی استایرن می‌باشد.

مرکز فروش قرنیز در تهران

شرکت دکورچوب به عنوان یکی از قطب‌های اصلی در زمینه فروش قرنیز، فروش پارکت لمینت و کاغذ دیواری مشغول به کار می‌باشد و شما می‌توانید محصولات و ابزارآلات مورد نیاز خود را برای دکوراسیون داخلی منزل به صورت حضوری و همچنین آنلاین و اینترنتی از این فروشگاه سفارش دهید، در ادامه لینک سایت را برای دسترسی راحت‌تر قرار می‌دهیم. www.decorchoob.com

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.