کد مطلب: ۵۷۷۲۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ماجرای کارت واکسن هوشمند چیست؟ / بدون کارت از چه خدماتی محروم می‌شویم؟

ماجرای کارت واکسن هوشمند چیست؟ / بدون کارت از چه خدماتی محروم می‌شویم؟

صدور کارت واکسن دیجیتال برای کسانی که طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند، شروع شده است. در کنار آن مقامات بهداشتی استان نیز از صدور کارت واکسن دیجیتال برای تردد در سطح شهر و گرفتن برخی خدمات نیز گفته‌اند. اما ارئه کارت واکسن برای گرفتن چه خدماتی لازم است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، کسانی که کارت واکسیناسیون دیجیتال ندارند از برخی خدمات محروم می‌مانند. از جمله سینما رفتن، خدمات بانکی، خرید بلیت و… . این شرط جدید وزارت بهداشت برای الزام افراد به واکسن است.

در حال حاضر صدور کارت واکسن دیجیتال برای کسانی که طی دو هفته آینده قصد سفر خارج از کشور دارند، آغاز شد. این افراد می‌توانند به سایت vcr.salamat.gov.ir مراجعه کنند. اطلاعاتی که برای ثبت‌نام در این سایت لازم است شامل نام، نام خانوادگی، شماره گذرنامه، شماره ملی و تاریخ تولد می‌شود.

ضمن اینکه نام و نام خانوداگی انگلیسی و شماره گذرنامه افراد باید مطابق با اطلاعات گذرنامه باشد. در غیر این صورت از ورود فرد به کشور مقصد جلوگیری می‌شود.

واکسن

کارت واکسن دیجیتال برای چه خدماتی لازم است؟

به نظر می‌رسد مقامات بهداشتی راهی جز شرط گذاشتن برای واکسن‌نزده‌ها نداشتند. نادر توکلی، معاون درمان ستاد ملی مقابله با کرونا استان تهران در این مورد گفت: «وزیر بهداشت برای تردد راحت‌تر افراد در سطح شهر و مکان‌هایی از جمله سینما، تصمیم به صدور کارت‌های با عنوان کارت واکسیناسیون هوشمند یا دیجیتال گرفت. این کارت نشان می‌دهد که آیا افراد واکسن زده‌اند، چند دوز تزریق کرده‌اند و آیا در سلامت کامل به سر می‌برند؟»

وزیر بهداشت نیز به کسانی که واکسن نمی‌زنند این هشدار را داده: «در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل‌ها و بانک‌ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود. بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند.»

چه کسانی واکسن نمی‌زنند؟

کشور هنوز با پیک پنجم کرونا مواجه است و روزانه بیش از ۵۰۰ نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند. لامبدا به همسایگی ایران رسیده. واکسیناسیون در کشور به کندی پیش می‌رود و در خوشبینانه‌ترین حالت آنطور که وزیر بهداشت گفته تا دهه فجر واکسیناسیون عمومی پایان می‌یابد. در این میان باید فوتی‌های روزانه تا وعده وزیر بهداشت هم لحاظ شود.

در همین حال برخی از افراد از واکسینه شدن دوری می‌کنند. برخی می‌گویند واکسن‌های موجود در کشور خوب نیست و منتظر واکسن‌های فایزر و مدرنا می‌مانند. همچنین برخی هم طرفدار طب سنتی هستند و به طور کل میانه‌ خوبی با واکسن ندارند.

اخیرا نیز مقامات بهداشتی اعلام کردند حدود ۲۵ درصد افراد بالای ۵۰ سال واکسینه نشدند. کارشناسان هم بر این باورند با کم شدن سن واکسیناسیون تعداد واکسن‌نزده‌ها بیشتر می‌شود.

حالا برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به صدور کارت واکسن دیجیتال واکنش نشان داده و می‌گویند: «طوری شرط گذاشته‌اند انگار واکسن در کشور به وفور پیدا می‌شود و ما نمی‌زنیم!»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    باعث شورش مردم و التهاب مردم میشوید دوباره و اینکه مردم کلا دیگه اعتمادشون رو نسبت به همه از دست میدن وقتی حرف آقای وزیر بهداشت هر دقیقه تغیر میکنه چه اعتمادی هست ایشون اولین نفری بوده که از واردات واکسن و اجبارش به تزریق امضا کردن الان چی شده که کل مواضع تغییر کرد

  • ناشناس

    پدر بزرگ ۸۷ سالم حتی زانو درد هم نداشت کاملا سرحال بود
    واکسن زد یه ماه نشد فوت کرد
    گفتن ربطی به واکسن نداره اگه میخاین مطمئن باشین باید کالبد شکافی بشه
    اگه معلوم هم بشه خب شده میخاست نزنه!
    چرا آمار عوارس واکسن نیست!!!!

  • رزیتا

    الان ده نفر از اقوام ما با پارتی بازی واکسن کره ای زدن از بچه تا پیر ، بازم بعد چند هفته و ماسک نزدن و رعایت نکردن خیلی راحت کرونا گرفتن سه تاشونم مردن، تا حالا هر مریضی واکسن داشته دیگه کسی نگرفته ولی این واکسنارو چ بزنی چ نزنی کرونا بگیری فایده نداره ، پس بهترکه خودمون رعایت کنیم منت هم نکشیم ، واکسن اجباری اونم کشوریکه نتونسته تاحالا ی قرص جوشان بسازه و وارداتیه ی شبه واکسن کووید ۱۹ میسازه ینی کاسه زیر نیم کاسه

  • ناشناس

    کارت واکسن یعنی کارت مرگ خود سران دولت باخبرند چیکار دارن باملت میکنن میخوان طبق قراردادی که با بیل بستن ملت بکشن بعد قحطی راه بندازم که قحطی کشته .مردم خر نیستن .پولها مونو از بانک بر می داریم .

  • مهرداد

    برخی از مشاهیر مانند لیلی کریمان و پدر شهیدان ریکا زاده و مختاربند پس از تزریق واکسن کرونا فوت کردند و به تائید پزشکان رسید.در این دو سال بسیاری از مردم به خوبی بهداشت را رعایت کردند و مسافرت نرفتند و به کرونا مبتلا نشدند اما پس از دریافت واکسن کرونا ، به کرونا مبتلا شدند. هموز بسیار زود و عجولانه است برای تصمیم های اجبارگونه چرا که برخی پزشکان معتقدند واکسن ها آمار فوتی ها و مبتلایان را بالا برده قبل واکسیناسیون، فوتی ها 250 نفر بعد واکسیناسیون 600 نفر !

  • بنده ای ازبندگان خدا

    آقایون داداشا خواهران مادران من وخانواده ام واکسن زدیم برکت هم زدیم هیچ مشکلی بیاری خدا حتی سردردم نداشتیم برین زودتر واکسن بزنین از موجهای رسانه ای هم نترسین.حتما واکسن برکت بزنین عالیه

    • علیرضا

      ببخشید موج رسانه ای اینهایی هست که میگه واکسن بزنین و موج یک و دو و سه و فیلم ها و عکس های کاملا دروغ اوایل کرونا پخش کردن و … کرونا کاملا قابل درمانه و هیچکس از کرونا نمیمیره اگر پروتکل ها درست باشند

    • Hashem

      آب مقطر که عوارض نداره برادر من شما و خانوادت حتما از ماسک استفاده کنید و شعار در خانه بمانید را جدی بگیرید که مبادا آلوده شوید ?????

    • علی اکبر بلاغی

      مثل بعضی ها ازحساب وجیب پرپولت حرف میزنی ازخانه بیرون نیاییم از کجا بخوریم ؟ هوا بخوریم ؟ عزیزان که واکسن را هوشمند کرده اند خوب است ولی همه را به یک چوب نرانند چو ن بعضیها بیماریهای مزمن از قبیل سرگیجه وریه خلط دار دارند که هر چند لحظه باید دوسه بار سرفه یابشدت احه احه کنند که خلط بالا آمده وبه بلعند تابتوانند نفس بکشند وحرف بزنند وسی سال است گرفتار این عارضه اند این گونه افراد را که الزام وواکسیناسیون هوشمند میکنید آیا عواقب وخیم آن را هم تضمین میکنید؟ فکری بحال اینگونه افرادهم بکنید . هاشم جان موفق باشی .پیام شمارا خواندم وتشویق شدم که این پیام را بنویسم . مسئولین محترم ستاد کرنا پاسخ دهند.

    • ناشناس

      اگه برکت پیدا بشه میزنیم ، بنده خدا مادر من حدود دو ماه دوز اول برکت رو زده دوز دومی در کار نیست هر ماه یک ماه روش میان میگن ایرادی نداره فاصله بیفته

  • سید جلال

    در حالی واکسن کرونا در روستاهای خراسان شمالی به وفور موجود است و هیچ مشکلی برای تزریق واکسن نداریم اما بعضی از روستائیان از دریافت واکسن خودداری می کنند چنانچه قانون سخت گیرانه چون عدم خدمات بانکی اجرا شود امید است درصد پوشش واکسن افزایش یابد

  • ناشناس

    سیم کارت گوشی من بنام همسرم است و از همان ابتدا فقط خودم از ان استفاده کردم ,پیامک مراجعه برای تزریق واکسنم را هم با همین شماره دریافت کردم ,اکنون که برای دریافت کارت دیجیتالی واکسنم به سایت سلامت مراجعه کردم خطا داده و پیام میدهد این شماره شما نیست ,با شماره خودتان وارد شوید.تکلیف چیست؟

  • ناشناس

    واکسن هایی که نه اثرگذاریشان مشخص است و نه عوارض کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدتشان مشخص شده و فقط مجوز تزریق اضطراری گرفته اند، چه لزومی دارد اجباری تزریق شوند؟ آیا حاضرید تضمین کنید که واکسن های کرونا در آینده مشکلی پیش نخواهند آورد؟ برای کارآزمایی بالینی و تحقیقات در مورد واکسن های کرونا، مردم را موش آزمایشگاهی نکنید.

  • ناشناس

    مکررا از دور و اطرافیانی که دو دوز واکسن کووید ۱۹ تزریق کرده اند، دیده ایم که با وضع بسیار وخیمی به کرونا‌ مبتلا شده اند، چهار ماه بعد از دریافت دوز دوم همسایه ام کرونا گرفت و بوضع فجیعی مرد.