کد مطلب: ۶۵۲۰۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برای یارانه نان، باید حساب جدید باز کرد؟/ ماجرای کارت یارانه نان چیست؟

برای یارانه نان، باید حساب جدید باز کرد؟/ ماجرای کارت یارانه نان چیست؟

به گفته وزیر اقتصاد پرداخت یارانه نان از این هفته آغاز می‌شود و مردم برای خرید نان باید از کارت یارانه استفاده کنند. ماجرای کارت یارانه نان چیست و آیا باید برای استفاده از یارانه نان، حساب جدید باز کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، معاون فناوری‌های بانک مرکزی از جزئیات استفاده از کارت یارانه نان و نحوه پرداخت این یارانه رونمایی کرده است. مهم‌ترین سوالی که وجود دارد این است که کارت یارانه نان چیست و آیا مردم برای استفاده از یارانه جدید باید حساب جدید باز کنند؟

مهران محرمیان در گفتگو با برنامه ویژه خبری گفته تمام نانوایی‌ها به دستگاه‌های کارتخوان مجهز می‌شوند و مشتریان موقع خرید نان باید با کمک کارت بانکی، مبلغ نان را به نانوا پرداخت کنند و مبلغ یارانه نان بعد از این عملیات، به حساب نانوا پرداخت می‌شود.

بر این اساس به گفته محرمیان در طرح پرداخت یارانه نان ، نیازی به کارت جدید و افتتاح حساب مجدد نیست. قرار نیست مردم هیچ کارت جدید و افتتاح حساب مجددی داشته باشند.

111

کارت یارانه نان چیست؟

گویا قرار است مردم با هر کارت بانکی که دارند قیمت قدیم نان را به نانوا پرداخت کنند و بعد به ازای تعداد تراکنش‌های مشتریان در نانوایی دولت یارانه نان را به حساب نانوا می‌ریزد.

محرمیان گفته اگر خریدی انجام شود که مشمول یارانه کالای اساسی باشد در مرکز چک می‌شود که آیا آن شخص یارانه دارد یا خیر و طبیعتاً بخشی از هزینه از حساب شخصی کسر می‌شود و بخشی هم از حساب یارانه که برای این کار اختصاص داده شده است.»

این در حالی است که از روز گذشته تصویری در فضای مجازی منتشر شده که کارت یارانه نان دو نفر را نشان میدهد. تصویری که ادعا می‌کند نمونه کارت یارانه نان است و در آن تعداد سهمیه نان افراد مشخص شده است. این تصویر و وجود کارت یارانه نان به کل تکذیب و گفته شده که هیچ کارت جدیدی برای یارانه نان صادر نمی‌شود و کارت خرید نان، یکی از کارت‌های بانکی است که افراد از آن استفاده می‌کنند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شهناز

    خاک بر سر کسایی که این مملکت را دارایی میکنند

  • ناشناس

    اگه شما پروفسورهای حل مشکلات نبودید مردم چکار میکردن

  • ناشناس

    کاش یارانه نان و دارو در حسابی جدا بود

  • ناشناس

    اگر امکان داره کارت یارانه نان و دارو جدا بشه ممنونم

  • سمیه پرصفایی

    یارانه نان ما واریز نشدن واسه چی ایا فقیر تر از ما موجود هست ک یارانه ندادین

  • علیرضا

    ی سوال من مجرد هستم تنها زندگی میکنم خیلی کم سالی یه بار شاید نون بخرم همیشه نون بسته ای میخرم واس صبح ظهر و شب هم غذا حاضری میخورم تکلیف من چیه نخوام نون بخرم با اون پول

  • ناشناس

    باسلام ضمن تایید روش آزادسازی قیمت آرد مصرفی و پرداخت یارانه در انتهای زنجیره به مصرف کننده و جلوگیری از هدررفت منابع کشور و ایجاد رانت برای عده ای سودجو،جهت موفقیت در اجرای طرح توجه به چند نکته لازم است:
    1)با توجه به حذف سود سرشار ناشی از فروش آرد سهمیه ای ،بالطبع برخی از نانوایان متخلف ، اقدام به کاهش وزن نان خواهند نمود تا بخشی از کسری سود قبلی را جبران کنندو با عنایت به ضعف و یا عدم توان مناسب دستگاههای نظارتی در کنترل وزن نان، آیا بهتر نیست پرداخت قیمت نان و یارانه مربوطه بر اساس وزن نان تحویلی به مشتری صورت پذیرد؟در صورت پرداخت قیمت نان با وزن،مشکل کمفروشی که خود مصداقی از گرانفروشی است نیز حل خواهد شد و زحمت کنترل صنف نانوایان تا حدودی از دوش دستگاههای نظارتی و تعزیرات برداشته می شود و نظارت بر کیفیت نیز توسط مشتریان با انتخاب نانوایی مرغوب خودبخود اعمال می شود.
    2)با توجه به حذف فرصت های سودسرشار ناشی از فروش آرد سهمیه ای،احتمال دارد تعدادی از نانوایی ها اقدام به پخت نان ننموده و اصلا این حرفه را رها کنند.بهتر است به منظور پیشگیری از کاهش توان و ظرفیت تولید و پخت نان،نسبت به افزایش واحدهای نانوایی تمهیدات ویژه اندیشید تا در صورت تعطیلی برخی از نانوایی ها،مشکل کمبود نان بروز ننماید وطرح بامشکل مواجه نشود.
    3)به منظور حل مشکلات مرتبط با تهیه آرد آزاد از سوی نانوایی ها،تمهیداتی اندیشیده شود تا متناسب با وزن آرد مصرفی ونان پخت شده و تحویلی به مردم از سوی هر واحد نانوایی،به شارژ موجودی آرد واحد مذکور اقدام گردد تا آرد خریداری شده از سوی دولت متناسب با نان پخت شده وبه فروش رفته به واحد نانوایی اختصاص یابد.

  • فرزند بیچاره ایران

    الان یعنی اینایی که شغلشون پخت نان خانگیه همه باید بیکار شن؟ آیا نانوایی ها پاسخگوی اینهمه آدم گشنه هست؟ آیا باید صب تا شب تو صف طولانی نون وایسیم چقدر بی معنی هستید میاین یه مشکلی رو حل کنین هزار تا مشکل جدید اضافه میکنید دیگه خسته شدیم….

  • ناشناس

    ما نان خودمون میپزیم درخانه آردچطوری تهیه کنیم آزادهم گرون چ بایدکردتحت کمیته امدادهستیم

  • ناشناس

    حساب های بانکی معشیتی افراد های ضعیف و ناتوان به صورت غیر قانونی مسدود شدن لطفا در راه کمک به خلق خدا و مسلمانان عزیزم اولین قدم جهت رفع مسدکد حساب های بانکی را اقدام نمائید.
    با تشکر
    من اله توفیق