کد مطلب: ۷۰۵۳۳۶

کارشناسی خودرو شامل چیست؟

کارشناسی خودرو شامل چیست؟

از آنجا که خرید خودرو کاری تخصصی است و همه افراد دانش کافی برای خرید یک خودروی سالم را ندارند، پیش از خرید بهتر است از یک کارشناس کمک بگیرید.

آیا می‌دانید کارشناسی خودرو چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟ بسیاری از افراد به دلایل متعددی از جمله بالا بودن قیمت خودروی صفر، تمایل به خرید خودروی دست دوم دارند. از آنجا که خرید خودرو کاری تخصصی است و همه افراد دانش کافی برای خرید یک خودروی سالم را ندارند، پیش از خرید بهتر است از یک کارشناس کمک بگیرید. البته در سال‌های اخیر حتی برای خرید ماشین صفر نیز از کارشناس کمک می‌گیرند. این افراد بخش‌های مختلف ماشین را بررسی کرده و پس از اطمینان از سالم بودن قطعات و بدنه، قیمت اصلی آن را اعلام می‌کنند.

اگر می‌خواهید یک خودروی صفر یا دست دوم سالم و با شرایط مناسب خریداری کنید؛ مطالعه مقاله پیش رو اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌دهد و کمک بسزایی به شما می‌کند.

بررسی قطعات خودرو؛ قطعه‌های تعویض شده باعث کاهش قیمت ماشین می‌شوند

در برخی تصادف‌ها، ضربه وارد شده به خودرو به حدی شدید است که برخی قطعه‌ها نیاز به تعویض دارند. تعویض قطعه یکی از عوامل اصلی کاهش قیمت خودرو هنگام فروش است. تشخیص قطعه تعویض شده کار مشکلی است و نیاز به تبحر و تخصص دارد. در بسیاری از موارد، این قطعه‌ها کاملا از لحاظ رنگ و جنس مشابه قطعه اصلی هستند و تشخیص را دشوارتر می‌کنند. اگر کارشناس حرفه‌ای باشد، این موضوع را تشخیص خواهد داد.

اگر قصد خرید خودروی دست دوم دارید، حتما مواردی مانند بیمه شخص ثالث و عوارض و جریمه‌های مربوط به مالک قبلی را بررسی و سپس اقدام به عقد قرارداد کنید. پرداخت جریمه خودرو دیگر مانند گذشته وقت‌گیر و دشوار نیست و فقط با چند کلیک امکان‌پذیر است. اگر قصد فروش خودروی خود را دارید نیز حتما پیش از فروش اقدام به تسویه جریمه‌ها و پرداخت مالیات نقل و انتقال کنید.

کارشناسی فنی خودرو؛ مهم‌ترین و تخصصی‌ترین بخش در کارشناسی ماشین

کارشناسی فنی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های کارشناسی ماشین است که نیاز به دانش تخصصی در زمینه مکانیک دارد. کلیه صداها و لرزش‌های ماشین، یک دلیل خاصی دارد که ناشی از مشکلات فنی خودرو است و باید برطرف شود. این کارشناسی به چهار بخش تقسیم می‌شود.
• کارشناسی موتور
• کارشناسی جلوبند
• کارشناسی گیربکس
• تست دیاگ

این کارشناسی بسیار لازم و ضروری است و مشکلات ماشین را به خریدار اعلام می‌کند. در اغلب ماشین‌های جدید با انجام تست دیاگ، بسیاری از ایرادهای خودرو مشخص می‌شود. البته این تست برای تشخیص کلیه عیوب فنی خودرو کافی نیست. با مراجعه به بهترین کارشناسی خودرو نیز نمی‌توانید فقط با انجام تست دیاگ کلیه مشکل‌های ماشین را ریشه‌یابی کنید.

این روزها بسیاری از امور مربوط به خودرو مانند پرداخت عوارض آزادراهی به‌صورت اینترنتی انجام می‌شوند. کارشناسی ماشین نیز از این قاعده مستثنی نیست‌. برای کارشناسی خودرو آنلاین کافی است با مراجعه به سایت‌های کارشناسی معتبر و انتخاب کارشناسی خودرو در محل، در کوتاه‌ترین زمان ممکن وسیله نقلیه‌تان را به صورت کاملا تخصصی و حرفه‌ای کارشناسی و بررسی کنید.

8 28

کارشناسی شاسی و ستون‌های خودرو و ارتباط مستقیم آن با جان سرنشین‌ها

شاسی و ستون‌ها از مهم‌ترین بخش‌های خودرو هستند که باید مورد بررسی کامل قرار گیرند. این کار کاملا تخصصی است و برای انجام آن به یک کارشناس مجرب نیاز دارید. اگر آسیبی به شاسی وارد شده باشد، خرید آن ماشین اصلا کار عاقلانه‌ای نیست و باید از آن صرف‌نظر کنید.

از سایر بخش‌های مهم خودرو، ستون‌ها هستند. سقف با استفاده از ستون به بدنه اصلی متصل می‌شود و از آنجا که سر سرنشینان در راستای ستون قرار می‌گیرد، بررسی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
کارشناسی ماشین یکی از شرط‌های اصلی در خرید بیمه بدنه است؛ اما برای خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث به این مرحله نیازی نخواهید داشت.

کارشناسی رنگ خودرو؛ نکته‌ای مهم در صدور پوشش‌های بیمه بدنه

کارشناسی رنگ خودرو باید توسط یک فرد کاربلد انجام شود. تعداد قابل‌توجهی از صافکارها و نقاش‌ها، پس از وقوع حادثه، ماشین را مانند روز اول رنگ می‌کنند و به شما تحویل می‌دهند. تشخیص این رنگ شدگی معمولا کار افراد عادی نیست و به تبحر نیاز دارد.

بیمه مرکزی حساسیت ویژه‌ای در در اجرای قوانین کارشناسی بیمه بدنه خودرو به‌منظور صدور پوشش‌های بیمه دارد؛ ازاین‌رو کارشناسان باید کلیه نقاط ماشین اعم از نواحی زیر کاورها و لایه‌های پلاستیکی را نیز بررسی کنند.

تست رانندگی خودرو؛ راهکاری برای سنجش میزان سلامتی ماشین

تست رانندگی از مراحل پایانی و حساس کارشناسی خودرو است. این تست میزان سلامت نسبی خودرو را مشخص می‌کند. کارشناس در این قسمت باید در حین رانندگی، کلیه مواردی که در تست دیاگ مشکل‌ساز بوده‌اند را نیز بررسی کرده و آن را با خریدار در میان بگذارد.

در تست رانندگی مواردی از قبیل شتاب خودرو، عملکرد ترمزها، سیستم تعلیق، سیستم هیدرولیک فرمان، سیستم گیربکس در حالت دستی و اتومات، میزان بودن فرمان و برخی نکته‌های دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

خدمات کارشناسی در کلیه شهرهای کشور عرضه می‌شوند. شما می‌توانید برای کارشناسی خودرو در شیراز، اصفهان، مشهد، تهران و سایر شهرهای کشور در همان محل زندگی خود اقدام به استفاده از خدمات موجود کنید. همچنین برخی مراکز نیز کارشناسی خودرو را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند.

9 28

بهترین و سریع‌ترین خدمات آنلاین خودرو در سامانه آیتول

در این مقاله به سوال «کارشناسی خودرو شامل چیست؟» پاسخ دادیم و مهم‌ترین مراحل کارشناسی را بررسی کردیم. با اطلاعات موجود در این مطلب و به کمک یک کارشناس، به راحتی می‌توانید ماشین صفر یا دست دوم، سالم و با قیمت مناسب خریداری کنید.

کارشناسی و بازدید از خودرو یکی از شرایط لازم برای خرید بیمه بدنه است. برای خرید و تمدید این بیمه، بیمه شخص ثالث و بسیاری دیگر از خدمات آنلاین خودرو از جمله استعلام و پرداخت عوارض ماشین، پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو، نوبت‌گیری غیر‌حضوری تعویض پلاک و معاینه فنی، به آیتول مراجعه کنید. با صرف دقایقی کوتاه در این سامانه آنلاین خودرو، از خدمات بسیاری بهره‌مند خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت itoll.ir شوید یا با شماره ۰۲۱-۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.