کد مطلب: ۳۲۵۶۲۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تولید نفت ونزوئلا به پایین‌ترین میزان ۷۰ سال گذشته رسید

تولید نفت ونزوئلا به پایین‌ترین میزان 70 سال گذشته رسید

بر اساس آمار منتشرشده از سوی سازمان اوپک، تولید شرکت نفتی دولتی در ونزوئلا، کشوری که بزرگ‌ترین ذخایر نفتی را در خود جای داده، به پایین‌ترین میزان 70 سال گذشته رسید.

بر اساس آمار منتشرشده از سوی سازمان اوپک، تولید شرکت نفتی دولتی پترولئوس (PDVSA) در ونزوئلا ، کشوری که بزرگ‌ترین ذخایر نفتی را در خود جای داده، به پایین‌ترین میزان 70 سال گذشته رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در ماه آپریل، تولید نفت این شرکت به طور متوسط به 1.436 میلیون بشکه در روز رسید که این پایین‌ترین سطح تولید از سال 1949 محسوب می‌شود.

از سوی دیگر،دولت ونزوئلا دو پروژه‌ای را که از سوی شرکت آمریکایی کونوکوفیلیپس کلید خورده بود، ملی کرد. با اقامه دعوی این شرکت آمریکایی علیه شرکت ملی نفت ونزوئلا و با اجرای حکم جریمه دو میلیارد دلاری علیه این شرکت، دارایی‌هی کلیدی شرکت نفت ونزوئلا توسط کونوکوفیلیپس تصاحب خواهد شد که به این ترتیب، پیش‌بینی می‌شود تولید و صادرات نفت ونزوئلا باز هم کاهش یابد.

اگرچه تحریم‌های ایالات متحده علیه این کشور اصلی‌ترین دلیل آسیب‌پذیری صنعت نفت در ونزوئلا نیست، اما این تحریم‌ها به طور قابل توجهی دولت مادورو را تحت فشار قرار داده است.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچین به دنبال کمک‌های مالی چین است که شامل تحریم‌ها و محدودیت‌های ایلات متحده نمی‌شود.

پکن متعهد شده تا پنج میلیارد دلار به ونزوئلا وام بدهد.

مادورو همچنین در نظر دارد تا صادرات نفت این کشور به جمهوری خلق چین را به عنوان بخشی از طرح بزرگ‌تر خود برای بهبود اوضاع اقصادی کشور افزایش دهد. طی این طرح قرار است تولید نفت ونزوئلا روزانه یک میلیون بشکه بیشتر شود. حتی اگر این هدف محقق شود، باز هم تولید در مقایسه با سال 2017 که میانگین تولید روزانه 2.9 میلیون بشکه در روز بوده، کمتر خواهد بود. به این ترتیب، ونزوئلا برای بازگشت به روزهای اوج راهی طولانی پیش رو دارد.

مشکلات اقتصادی ونزوئلا ریشه در نظام سوسیالیستی این کشور دارد. اگرچه صادرات سودآور نفت در دهه 1990 موجب قدرت گرفتن نظام سوسیالیستی در این کشور شد، اما به طور قطع با کاهش قیمت نفت، این عامل نمی‌تواند به تنهایی بار دیگر قدرت را به دولت باز گرداند؛ آن هم در شرایطی که تولید نفت ایالات متحده به بالاترین سطح خود رسیده است.

به رغم آنکه کمک گرفتن از چینی‌ها ممکن است از فروپاشی اقتصاد ونزوئلا جلوگیری کند، اما محرومیت و فقر مردمان این کشور تنها عاملی است که در حال حاضر می‌تواند زمینه‌ساز انجام اصلاحات باشد.

منبع: thenewsrep

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.