کد مطلب: ۳۹۹۷۱۰

نظرسنجی کیتکو ۱۳ سپتامبر؛ کاهش خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده طلا در آستانه نشست فدرال‌رزرو

نظرسنجی کیتکو 13 سپتامبر؛ کاهش خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده طلا در آستانه نشست فدرال‌رزرو

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو، در حالی که خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا کاهش یافته، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به این بازار خوش‌بین هستند.

قیمت جهانی طلا در هفته گذشته سومین هفته کاهشی را پشت سر گذاشت. هر اونس طلا در معاملات روز جمعه با 0.72 درصد کاهش به هزار و 488 دلار و 60 سنت رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، انتشار آمار مثبت از بخش خرده‌فروشی در اقتصاد آمریکا در ماه گذشته میلادی (آگوست) حکایت از کاهش بروز رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهان دارد.

از سوی دیگر، نشانه‌هایی از پیشرفت در مذاکرت میان آمریکا و چین دیده می‌شود. اقدامات محرک اقتصادی بانک مرکزی اروپا نیز ارزش سهام را در بازارهای سرمایه جهان به بالاترین سطح شش هفته گذشته رسانده است.

به عقیده تحلیلگران همه این‌ها موجب شده اشتهای سرمایه‌گذاران برای طلا کاهش یابد و معامله‌گران برای سرمایه‌گذاری‌های پرریسک ترغیب شوند.

با کاهش احتمالات در مورد ادامه سیاست‌های انبساطی فدرال‌رزرو، خوش‌بینی‌ها در مورد بازار طلا نیز کاهش یافته است.

آخرین بررسی‌ها از نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد که میان تحلیلگران بازار اتفاق نظری وجود ندارد.

اگرچه انتظار می‌رود، فدرال‌رزرو در نشست هفته آینده نرخ بهره را باز هم کاهش دهد، اما برخی دیگر از تحلیلگران اعلام کرده‌اند که هیچ نشانه‌ای مبنی بر ادامه سیاست‌های انبساطی از سوی بانک مرکزی آمریکا دیده نمی‌شود و این مساله می‌تواند روند صعودی بازار طلا را محدود کند.

فواد رزاق‌زاده، تحلیلگر موسسه سیتی ایندکس، می‌گوید: با انتشار داده‌های اقتصادیِ مثبت، ممکن است فدرال‌رزرو برای ادامه کاهش نرخ بهره محتاطانه‌تر عمل کند و این برای آینده بازار طلا خوب نخواهد بود.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو در حالی که خوش‌بینی تحلیلگران وال‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا کاهش یافته، سرمایه‌گذاران مین‌استریت همچنان به آینده فلز زرد خوش‌بین هستند.

در این نظرسنجی که در سیزدهم سپتامبر انجام شده، 17 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل 47 درصد، افزایش قیمت و پنج نفر معادل 29 درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین چهار نفر معادل 24 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان هزار و 500 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 914 رای‌دهنده، معادل 61 درصد افزایش قیمت طلا و 346 نفر، معادل 23 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 240 رای‌دهنده یا 16 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت سرمایه‌گذاران مین‌استریت و تحلیلگران وال‌استریت در مورد آینده کوتاه‌مدت بازار فلز زرد خوش‌بین بودند و اتفاق نظر داشتند.

دیوید مدن، تحلیلگر در CMC مارکت، همچنان به ادامه روند صعودی بازار طلا معتقد است. او گفته است: عدم قطعیت در بازارهای مالی وجود دارد و قیمت طلا در محدوده هزار و 500 دلار باقی خواهد ماند. اگر فدرال‌رزرو هفته آینده به این نتیجه برسد که نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، بازار طلا دچار آشفتگی خواهد شد که به نظر من سناریویی است که اتفاق نخواهد افتاد.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا خوش‌بین است. او بر این باور است که فدرال‌رزرو هفته آینده برای ادامه سیاست‌های انبساطی تصمیم‌گیری خواهد کرد؛ همان‌طور که بانک مرکزی اروپا این تصمیم را اتخاذ کرد.

اگرچه برخی تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که در معاملات هفته آینده بازار طلا شاهد قیمت‌های پایین‌تری خواهد بود اما آنها به طور کلی به آینده بلندمدت این بازار بدبین نیستند.

به گفته چارلی ندوس، تحلیلگر ارشد بازار، قیمت طلا در حال حاضر در سطح حمایتی 50 روز گذشته یعنی محدوده هزار و 485 دلار قرار دارد. این افت قیمت می‌تواند برخی از معامله‌گران را برای خرید طلا ترغیب کند. هزار و 485 دلار برای بسیاری از سرمایه‌گذاران سطح بحرانی محسوب می‌شود و در صورت کاهشِ بیشتر آنها برای فروش طلا اقدام خواهند کرد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.