کد مطلب: ۳۴۹۰۸۸

کاهش رشد اقتصادی فرانسه

کاهش رشد اقتصادی فرانسه

مدیر مرکز تحقیقات موسسه «اکسا اینوستمنت منیجرز» گفت: فرانسه در وضعیتی قرار گرفته است که یک شوک کوچک می‌تواند اقتصاد آن را به سمت رکود سوق دهد.

با شدت یافتن تظاهرات ضد دولتی در فرانسه، رشد اقتصادی این کشور کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از یورونیوز؛ مرکز آمار فرانسه اعلام کرد دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۸ رشد اقتصادی ۰.۳ درصدی را تجربه کرد که ۰.۱ درصد کمتر از رشد سه ماهه سوم سال است. کاهش رشد اقتصادی فرانسه نشان‌دهنده تاثیرپذیری اقتصادهای اروپایی از افزایش احساسات ضد جهانی سازی کشورهای مختلف است.

کسری بودجه فرانسه که در حال حاضر با جنبش جلیقه زردها و درگیری لفظی با مقامات ایتالیا دست به گریبان است، هنوز بالاتر از سطح سه درصدی تولید ناخالص داخلی است که توسط کمیسیون اروپا به عنوان سقف کسری در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا توسط کارشناسان به عنوان یکی از دلایل کاهش رشد اقتصادی فرانسه عنوان شده است.

اقتصاددانان انتظار دارند با توجه به کاهش رشد اقتصادی فرانسه و آلمان و همچنین چین که یکی از شرکای تجاری مهم اتحادیه اروپا است، رشد اقتصادی منطقه یورو امسال به ۱.۵ درصد کاهش یابد که ضعیف‌ترین سطح رشد منطقه یورو از سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود. لوران کلاول، مدیر مرکز تحقیقات موسسه «اکسا اینوستمنت منیجرز» گفت: فرانسه در وضعیتی قرار گرفته است که یک شوک کوچک می‌تواند اقتصاد آن را به سمت رکود سوق دهد.

در گزارشی که صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد فرانسه منتشر کرده بود، از نیروی کار انعطاف‌ناپذیر، نرخ بیکاری بالا و رقابت‌پذیری کم به عنوان اصلی‌ترین عواملی که می‌توانند رشد اقتصادی این کشور را تحت تأثیر قرار دهند یاد شده بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.