کد مطلب: ۲۰۹۱۸۶

کاهش قیمت نفت سبک ایران به زیر ۶۰ دلار

کاهش قیمت نفت سبک ایران به زیر 60 دلار

میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۶ فوریه (جمعه، ۲۷ بهمن‌ماه) با سه دلار و ۱۸ سنت کاهش به ۵۹ دلار و ۹۶ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت نفت سبک ایران از ابتدای ماه فوریه تا شانزدهم ماه فوریه، بیش از هشت دلار برای هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از وزارت نفت؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ۱۶ فوریه (جمعه، ۲۷ بهمن‌ماه) با سه دلار و ۱۸ سنت کاهش به ۵۹ دلار و ۹۶ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام ایران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا کنون، ۶۶ دلار و ۲۰ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران در دوره مورد بررسی ۲ دلار و ۷۱ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ۶۰ دلار و ۹ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت خام سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ دلار و ۵۶ سنت برای هر بشکه بوده است.

میانگین قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته منتهی به 16 فوریه، به ۶۱ دلار و ۳۴ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته، ۲ دلار و ۵۲ سنت کاهش نشان می‌دهد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی در هفته منتهی به دوره مورد بررسی، یک دلار و ۵۲ سنت کاهش یافت و به ۶۰ دلار و ۴۲ سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی، قیمت نفت خام شاخص برنت با ۲ دلار و ۷۱ سنت کاهش، بشکه‌ای ۶۲ دلار و ۶۵ سنت معامله شد.

میانگین قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز در دوره مورد بررسی به ترتیب ۲ دلار و ۷۱ و ۲ دلار و ۸۸ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و هر بشکه ۶۰ دلار و ۶۳ سنت و ۶۰ دلار و ۷۶ سنت معامله شد.

رشد عرضه نفت آمریکا که بیشتر به دلیل روند افزایشی تولید نفت شیل این کشور است، بازار نفت را تحت فشار قرار داده است. مطابق پیش‌بینی کارشناسان، میانگین تولید نفت آمریکا، در سال ۲۰۱۷ به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

همچنین تولید نفت خام لیبی به یک میلیون و ۱۵۰ هزار بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که بر اساس توافق انجام شده در یکصدو هفتادو سومین نشست اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، مجموع تولید نفت خام لیبی و نیجریه نباید بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز باشد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA)، سطح ذخیره‌سازی تجاری نفت خام این کشور در هفته منتهی به ۹ فوریه ۲۰۱۸ با یک میلیون و۸۰۰ هزار بشکه افزایش به ۴۲۲,۱ میلیون بشکه در روز رسید، این در حالی است که در هفته یادشده مقدار ذخیره‌سازی تجاری نفت خام در کوشینگ با ۳.۱ میلیون بشکه کاهش به ۱۱۵.۴ میلیون بشکه کاهش یافت.

در همین هفته، صادرات نفت خام آمریکا با ۳۵ هزار بشکه افزایش در روز به یک میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه درروز رسید. افزون بر این، اولین نفتکش غول‌پیکر اقدام به حمل 1.5 میلیون بشکه نفت خام ترش از پایانه «گوپ» در لوئیزیانا کرده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.