کد مطلب: ۶۰۸۷۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

چین نرخ بهره بانکی را کاهش داد / اقتصاد چین از بحران خارج می‌شود؟

چین نرخ بهره بانکی را کاهش داد / اقتصاد چین از بحران خارج می‌شود؟

بانک مرکزی چین پس از ۲۰ ماه نرخ بهره بانکی خود را کاهش داد. این اقدام برای بهبود اقتصاد آسیب دیده این کشور بر اثر کرونا، بحران املاک و سرکوب بی‌سابقه شرکت‌های خصوصی صورت گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی چین با کاهش نرخ بهره بانکی قصد دارد مشتریان را تشویق به خرید و سرمایه‌گذاری کند. این اقدام می‌تواند چین را از بحران اقتصادی شدیدی که درگیر آن شده نجات دهد.

روز دوشنبه بانک مردم چین نرخ بهره خود را به میزان ۵ واحد کاهش داد و به ۳/۸ درصد رساند. این کاهش نرخ از ماه آوریل سال ۲۰۲۰ اتفاق نیفتاده بود. اما اکنون چین برای ترمیم اقتصاد خود در زمان کرونا نرخ بهره را کاهش داد.

این کاهش نرخ می‌تواند به کاهش هزینه‌های وام برای خرید خانه و فعالیت اقتصادی شرکت‌ها کمک کند و مشتریان را به خرید و سرمایه گذاری تشویق کند.

به گزارش سی‌ان‌ان، چین تنها کشوری است که در سال ۲۰۲۰ و همزمان با شیوع کرونا، توانست نرخ رشد اقتصادی مثبت داشته باشد. اما امسال عوامل زیادی به اقتصاد این ‌کشور ضربه زدند.

در سال جاری کمبود انرژی تولیدات صنعتی چین را کاهش داد. همزمان این کشور تلاش می‌کرد تقاضای برق را تعدیل و بحران آب و هوا را کنترل کند.

آمارهای هفته گذشته چین نشان دادند که قیمت املاک برای سومین ماه متوالی کاهش پیدا کردند که نشان از بیشتر شدن بحران املاک این کشور است. چین همچنین پس از اعمال قرنطینه مجدد در فروش اجناس خود دچار مشکل شد.

هفته گذشته، بانک مرکزی نرخ نیاز به ذخیره بیشتر بانک ها را به اندازه نیم درصد کاهش داد. به گزارش کمیسیون مستقل عالی انتخابات، این اقدام که میزان پول ذخیره شده بانک‌ها را کاهش می دهد، می‌تواند ۱/۲ هزار میلیارد یوان (۱۸۸ میلیارد دلار) برای وام های تجاری و خانگی آزاد کند.

با این تصمیمات دومین اقتصاد بزرگ دنیا از سال آینده می‌تواند به تدریج از بزرگترین بحران خود خارج شود. آخرین باری که چین دچار بحران اقتصادی شده بود به سال ۱۹۹۰ بر می‌گردد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.