کد مطلب: ۲۰۴۰۳۵

کاهش نرخ خاموشی تهران در ۵ سال آینده

کاهش نرخ خاموشی تهران در 5 سال آینده

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران گفت: با اسقرار مراکز کنترل پنج‌گانه در سطح شرکت و مدیریت عملیات بر روی 74 ایستگاه فوق‌ توزیع و 714 فیدر 20 کیلو ولت، متوسط نرخ خاموشی در 5 سال آینده از 700 دقیقه در سال 150 دقیقه کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران از وارد مدار شدن 51 مگاوات تولید نیروی پراکنده در استان تهران خبر داد و گفت: ۳۰ میلیارد تومان طرح تامین برق مسکن مهر تهیه و در دست اجراست.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حاجی‌رضا تیموری با اشاره به اینکه تا کنون حدود 300 میلیارد ریال طرح تامین برق مسکن مهر تهیه شده و در دست اجراست، گفت:‌ با اجرای 100 میلیارد ریال طرح‌های باقیمانده برق‌رسانی به مسکن مهر به طور کامل انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه استفاده بهینه و منطقی مشترکین از انرژی برق شرط عبور از پیک مصرف در تابستان سال آینده خواهد بود، گفت:‌یکی از برنامه‌های شاخص و اصلی ساعت پیک است بنابراین همان‌طور که می‌دانیم عدم قدرت مانور با افزایش بار خطوط توزیع و فوق توزیع از مشکلات فراروی این شرکت است پس مشترکین استان تهران باید مدیریت تقاضا و استفاده بهینه و منطقی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

تیموری با بیان اینکه ساخت نیروگاه، تولید و تامین برق هزینه‌های زیادی در بر داشته و زمان‌بر خواهد بود،‌گفت: اگر به میزان منطقی و به‌جا از برق و انرژی استفاده کنیم و مدیریت تقاضا را به خوبی انجام دهیم، علاوه بر جلوگیری از هدررفت سرمایه ملی نیازی به سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران درخصوص میزان کاهش خاموشی‌ها گفت: با اسقرار مراکز کنترل پنج‌گانه در سطح شرکت و مدیریت عملیات بر روی 74 ایستگاه فوق‌ توزیع و 714 فیدر 20 کیلو ولت، متوسط نرخ خاموشی در 5 سال آینده از 700 دقیقه در سال 150 دقیقه کاهش خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک پیش‌قدم شده است یا خیر گفت:جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برای احداث نیروگاه‌های بسیار کوچک در راستای تامین برق مشترکین و کاهش تلفات شبکه از راهبردهای اصلی این شرکت است به طوری‌که تا کنون 51 مگاوات نیروگاه تولید پراکنده وارد مدار شده و در سال آینده 15 تا 20 مگاوات وارد مدار خواهد شد.

به گفته تیموری، 3.7 مگاوات نیروگاه زباله‌سوز به بهره‌برداری رسیده و 6 مگاوات نیز در حال احداث است.

وی با بیان اینکه برای 40 مگاوات نیروگاه زباله‌سوز نیز ظرفیت‌سنجی شده است گفت:‌ استفاده از انرژی پاک تجدید‌پذیر از دیگر اقدامات است که پیگیری‌های لازم در خصوص جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران افزود: قدرت نصب شده نیروگاه خورشیدی در استان تهران 900 کیلووات است و 17.5 مگاوات دیگر در حال احداث است.

به گفته وی در سطح استان تهران پتانسیل و امکان نصب 81 مگاوات نیروگاه خورشیدی وجود دارد.

تیموری درخصوص فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده گفت: شبکه و تاسیسات فوق توزیع و انتقال برق متناسب با نیاز مناطق احداث نشده است و در بسیاری از مناطق با مشکل مواجه هستیم.

وی به شهرک صنعتی عباس‌آباد اشاره کرد و گفت:‌در شهرک صنعتی عباس‌آباد که قدرت نصب شده 100 مگاولت آمپر است در حدود 430 مگاوات به متقاضیان واگذار شده و پیگیری شده تا برای پاسخگویی به مشترکان یک ایستگاه پست 63 کیلو ولت سیار احداث شود.

وی افزود: همچنین برای رفع مشکلات در این شهرک صنعتی طبق توافقنامه‌ای با برق منطقه‌ای سمنان مقرر شده دو خط 20 کیلو ولت از پست جنت‌آباد سمنان برق بخشی از شهرک تامین شود که با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال درحال انجام است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.