کد مطلب: ۱۵۶۰۹۷

کاهش نرخ سود بانکی دلیل افزایش قیمت و تقاضا در بازار سکه و طلاست

کاهش نرخ سود بانکی دلیل افزایش قیمت و تقاضا در بازار سکه و طلاست

نایب‌رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با تایید افزایش حجم تقاضا در بازار طلای کشور گفت که بخشی از این تقاضا به دلیل کاهش نرخ سود بانکی و تمایل مردم به تبدیل اندوخته‌های خود به این فلز گرانبها صورت گرفته است.

آیت محمدولی اظهار داشت: با توجه به رکود نسبی حاکم بر صنف طلا، فعالان این عرصه امیدوارند با هدایت بخشی از نقدینگی جامعه از بانک‌ها به دلیل کاهش نرخ سود بانکی شاهد بازگشت رونق به کارگاه‌های تولیدی مصنوعات طلا باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی در عین حال، اثر رفتار هیجانی متقاضیان مسکوکات و مصنوعات طلا را مقطعی دانست و گفت: در کنار عوامل داخلی، نمی‌توان از اثرپذیری قیمت‌ها از تحولات بازارهای جهانی هم غافل ماند، زیرا بحث افزایش بدهی‌های دولت آمریکا و نرخ بیکاری در این کشور نیز بر قیمت اونس طلا اثر گذاشته و آن را به بالای 1325 دلار رسانده است.

محمدولی همچنین یادآور شد: افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و ثبت رقم 38 هزار و 830 ریالی نیز بر قیمت تمام شده طلا و سکه اثر گذاشته است.

وی تقاضای فصلی برای خرید طلا و سکه به دلیل تقارن با اعیاد اسلامی را از دیگر عوامل روانی موثر بر بازار طلا ذکر کرد.

این فعال صنعت طلا و جواهر با یادآوری اینکه این صنعت چند سالی است که به دلیل مالیات 9 درصدی ارزش افزوده دچار رکود شده و برخی کارگاه‌ها و واحدهای صنفی نیز به همین دلیل تعطیل شده‌اند، ابراز امیدواری کرد که با تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس و تعیین مالیات 3 درصدی برای صنعت طلا و جواهر، این بخش از رکود خارج شود.

قیمت انواع سکه و طلا در بازار آزاد دیروز روند افزایشی به خود گرفت؛ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با ثبت رشد 118 هزار ریالی به 12 میلیون و 345 هزار ریال رسید و هر گرم طلای 18 عیار نیز با بیش از 27هزار ریال افزایش یک میلیون و 254 هزار و 760 ریال به فروش رفت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.