کد مطلب: ۵۴۱۳۱۰

عراق در مسیر کاهش وابستگی گازی به ایران

عراق در مسیر کاهش وابستگی گازی به ایران

گزارشات حاکی از آن است که دولت عراق دوباره به سمت ده‌هاه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های گازی رفته تا در تولید این حامل انرژی خودکفا شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یکی از اصلی‌ترین مشکلات بغداد در شرایط کنونی وابستگی این کشور به واردات گاز است تا بتواند برق مورد نیاز خود را تامین کند.

گزارشات اخیر حاکی از آن است که دولت عراق با هدف افزایش تولید و رسیدن به خودکفایی در حوزه گاز به سمت اجرای همزمان پروژه‌های گازی خود به ارزش ۱۵ میلیارد دلار رفته است.

دولت عراق می‌خواهد تا سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ به خودکفایی در تولید گاز برسد. بخشی از این پروژه‌ها شامل از سرگیری در توسعه تاسیسات گازی میدان بصره است که هفت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای آن تخصیص داده است.

از طرف دیگر شرکت سین اوپک چین هم در حال توسعه میدان گازی منصوریه و یک میدان گاز دیگر است و یک سرمایه‌گذار دیگر نیز توسعه میدان گازی آکاس را برعهده گرفته است.

عراق همگام با اجرای پروژه‌های گازی اعلام کرده که به دنبال ازسرگیری ساخت یک خط لوله گازی بزرگ است.

احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق، گفته که توافق شده تا این کشور از اواخر ماه آوریل از سوریه گاز وارد کند. البته این خط لوله فقط قرار نیست گاز سوریه را به بغداد برساند، بلکه گویا قرار است بخشی از این گاز توسط مصر تامین شود. هنوز مشخص نیست که میزان انتقال این گاز به بغداد چقدر خواهد بود.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه انرژی را از صفحه انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.