کد مطلب: ۳۸۱۲۴۸

کاهش یک درصدی قیمت طلا به دنبال توافق آمریکا و مکزیک

کاهش یک درصدی قیمت طلا به دنبال توافق آمریکا و مکزیک

در حالی که قیمت جهانی طلا در روزهای پایانی هفته گذشته به بالاترین سطح چهارده ماه رسیده بود، در معاملات امروز با اندکی کاهش مواجه شد و به هزار و 328 دلار و 75 سنت رسید.

به دنبال توافق میان آلمان و مکزیک بر سر مهاجران و لغو تعرفه‌های گمرکی تقاضا برای دارایی‌های امن کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، در حالی که قیمت جهانی طلا در روزهای پایانی هفته گذشته به بالاترین سطح چهارده ماه رسیده بود، در معاملات امروز با اندکی کاهش مواجه شد و به هزار و 328 دلار و 75 سنت رسید.

به گفته تحلیل‌گران به نظر می‌رسد مذاکرات میان ایالات متحده و مکزیک موجب شده بازار امن طلا جذابیت خود را تا حدودی از دست بدهد. با این حال، به دلیل افزایش امیدواری‌ها در مورد کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو، سرمایه‌گذاران همچنان به این بازار خوش‌بین هستند.

سرمایه‌گذاران در حال حاضر، نظاره‌گر روند مذاکرات میان چین و آمریکا هستند. در صورتی که توافقی میان دو کشور حاصل نشود، قیمت جهانی طلا باز هم افزایش خواهد یافت.

بر اساس نظرسنجی کیتکو که دو روز پیش منتشر شد نیز اکثریت تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت در مورد روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به دنبال انتشار اخبار مربوط به مشاغل در آمریکا، پیش‌بینی می‌شود نرخ بهره در آمریکا زودتر از زمان مورد انتظار کاهش یابد و به همین دلیل قیمت طلا روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

همچنین امروز ارزش سهام در بازار بورس آمریکا و آسیا به دنبال لغو تعرفه‌های پنج درصدی بر کالاهای وارداتی از مکزیک، افزایش یافت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.