کد مطلب: ۳۹۶۵۸۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

واکنش کاربران به اظهارات جدید نوبخت / «کدام کاهش قیمت؟»

واکنش کاربران به اظهارات جدید نوبخت / «کدام کاهش قیمت؟»

رئیس سازمان برنامه و بودجه به تازگی اظهار کرده که باد قیمت دلار را پایین نیاورده است. جواب واکنش کاربران فضای مجازی به این سخنان حول این محور می‌چرخد که باد هم قیمت را بالا نبرده و کدام کاهش قیمت مدنظر وی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدبافر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در اظهارات دیروز خود با اشاره به این که در حال حاضر در شدیدترین تحریم‌های تاریخ معاصر هستیم، در خصوص کاهش قیمت ارز طی چند ماه اخیر گفت: آنچه در بازار ارز مشاهده می‌کنید محصول تدبیر است و قیمت‌ها نسبتاً با ثبات شده و کاهنده هم بوده است. باد قیمت‌ها را پایین نیاورده است.

انتشار این اظهارات در فضای مجازی، واکنش کاربران را در پی داشته است.

یکی از کاربران نوشته است:

«رئیس کل بانک مرکزی در اوج گرانی دلار گفت: نوسان‌های بازار ارز ناشی از متغیر‌های سیاسی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز در اوج ارزانی دلار گفت: آنچه در بازار ارز مشاهده می‌کنید محصول تدبیر است. باد قیمت‌ها را پایین نیاورده است.»

یکی از کاربران به اسم محمد در این خصوص نوشت: بله، البته هم متقابلا باد قیمت‌ها را بالا نبرده است.

کاربر دیگری نوشته است: مگر قیمت‌ها پایین آمده؟ خانه، ماشین، لوازم خانگی، ابزار، میوه، گوشت، مرغ و… صدها قلم کالا چهار، پنج برابر شده است.

یکی از کاربران نوشته است: هر وقت دلار به چهار هزار تومان، مسکن به متری چهار میلیون تومان و پراید را به قیمت 10 میلیون تومان برگردانید، آن وقت بگویید قیمت‌ها پایین آمده است.

کاربری به اسم هادی هم نوشته است: چیزی مگر پایین آمده؟

فرشاد، کاربر دیگری است که در این خصوص نوشت: 200 درصد قیمت‌ها را بالا می‌برید، پنج درصد پایین می‌آورید؛ بعد می‌گویید قیمت‌ها را پایین آوردیم و به اقتصاد ثبات دادیم.

راضیه نیز در این خصوص در اظهار نظر شخصی خود نوشت: دو سال پیش دلار سه هزار و 700 تومان بود که همان موقع هم همه چیز گران و خیلی از خانواده‌ها فقیر بودند. همه چیز را به دو پیش برگردانید، یارانه هم نمی‌خواهیم.

کاربری به اسم محمدرضا هم نوشت: سه برابر شدن قیمت ارز نشان از کدام مدیریت است؟

حمید کاربر دیگری است که در این باره نوشت: نوسان‌های ارز و تحریم ریشه در نوع مدیریت اقتصاد کلان ایران دارد. اقتصاد دولتی و شبه‌دولتی، فاسد و غیر شفاف و تک محصولی به راحتی تحریم می‌شود و مصائبش را مردم می‌کشند.

یکی از کاربران به اسم علیرضا با اشاره به انتخابات اسفند ماه نوشت: چرا تدابیر دم انتخابات گل کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • شناس

    مگه قرار بود ارزون بشه.سیاستشون حمایت از تولید کننده ایرانی با ماده اولیه خارجی و استفاده ارز دولتی و عرضه با نرخ آزاده.اینجوری همه خوشحالن{هم دولت و هم تولید کننده و مصرف کننده هم بوق}

  • ناشناس

    اتفاقا اگه کالاها ارزان می شد جای سئوال داشت. توی تاریخ 40 ساله کی دیدید چیزی ارزان بشه که الان این انتظار رو دارید؟
    البته وقتی جنس خارجی ارزانتر بشه قاچاق از خارج به داخل صورت میگیره که شاید به این دلیل انتظار فوق رو دارید که باید بگم همیشه دولت یه راه دیگه ای پیدا میکنه که این اتفاق نیفته و این بار به فکر حذف صفر افتاده

  • ناشناس

    کدوم تحریم ایا ننظورتون تحریم داخلی هست که خودتون به وجوداوردید

  • ناشناس

    خوبه خجالت نمی کشن
    سایپا سراتو را به قیمت 300 میلیون عرضه می کنه.
    بر فرض که دلار سه برابر شده. شما ماشین را سه برابر کردید.یعنی کل این ماشین با قیمت دلار تامین میشه . پس شماها چکاره اید.
    حقوق منابع انسانی که 20 درصد رشد کرده
    هزینه انرژی که رشد زیادی نداشته
    مواد اولیه که سه برابر نشده.