کد مطلب: ۴۰۷۴۵۴

کسری بودجه آمریکا به یک تریلیون دلار نزدیک شد

کسری بودجه آمریکا به یک تریلیون دلار نزدیک شد

در سال مالی ۲۰۱۹ کسری بودجه دولت آمریکا به دلیل افزایش مخارج دولتی به ۹۸۴ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین سطح هفت سال اخیر نیز محسوب می‌شود.

برای نخستین بار از دهه ۱۹۸۰، کسری بودجه آمریکا برای چهارمین سال متوالی افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، در سال مالی ۲۰۱۹ کسری بودجه دولت آمریکا به دلیل افزایش مخارج دولتی به ۹۸۴ میلیارد دلار رسیده است که بالاترین سطح هفت سال اخیر نیز محسوب می‌شود. این برای نخستین بار از دهه ۱۹۸۰ تاکنون است که برای چهارمین سال متوالی کسری بودجه روندی صعودی داشته است. این کسری بودجه معادل ۴.۶ درصد از کل حجم تولید ناخالص داخلی آمریکا است.

کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۰۹ با رسیدن به ۱.۴ میلیارد دلار رکوردشکنی کرده بود. دولت اوباما در پایان دوره خود به کسری بودجه ۵۸۵ میلیارد دلاری رسیده بود که یکی از پایین‌ترین ارقام ثبت شده در طول قرن بیست و یکم محسوب می‌شود. برخلاف اوباما، دوران ریاست جمهوری ترامپ شاهد افزایش پی‌درپی کسری بودجه بوده است.

به عقیده کارشناسان، لایحه کاهش مالیاتی یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش کسری بودجه دولت بوده است. دولت ترامپ سعی کرده کاهش درآمدهای مالیاتی را با افزایش تعرفه‌های تجاری جبران کند اما این اقدام با پاسخ متقابل کشورهای دیگر روبرو شده است.

بیل هاگلند، مشاور موسسه «بیپارتیزان پلیسی سنتر» گفت: دولت ترامپ دولتی بود که با وعده کاهش کسری بودجه روی کار آمد اما شاهدیم که کسری بودجه به طرز آشکاری رشد داشته است در حالی که به طور معمول شاهد کاهش کسری بودجه در زمان رشد اقتصادی بوده‌ایم.

در ماه سپتامبر دولت آمریکا ۸۳ میلیارد دلار مازاد بودجه داشته که ۳۱ درصد بیشتر از رقم ثبت شده برای مدت مشابه سال گذشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.