کد مطلب: ۴۰۳۶۵۹

کسری تجاری آمریکا افزایش یافت

کسری تجاری آمریکا افزایش یافت

کسری تجاری آمریکا در اوت به ۵۴.۹ میلیارد دلار رسید که بالاتر از ۵۴.۵ میلیارد دلار پیش شده از سوی اقتصاددانان در نظرسنجی داوجونز و همچنین بالاتر از ۵۴ میلیارد دلار در ژوییه بود.

کسری تجاری آمریکا تحت تاثیر رکورد بالای واردات کالاهای مصرفی و دور جدید تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی و اروپایی، در اوت بیش از میزان پیش‌بینی شده افزایش پیدا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کسری تجاری آمریکا در اوت به ۵۴.۹ میلیارد دلار رسید که بالاتر از ۵۴.۵ میلیارد دلار پیش شده از سوی اقتصاددانان در نظرسنجی داوجونز و همچنین بالاتر از ۵۴ میلیارد دلار در ژوییه بود.

واردات به آمریکا به ۲۶۲.۸ میلیارد دلار و صادرات از این کشور به ۲۰۷.۹ میلیارد دلار رسید. واردات کالاهای مصرفی به ۵۷.۲ میلیارد دلار رسید که منعکس‌کننده تقاضای بالاتر است و این تمایل بالا به خرید کمک کرده است اقتصاد آمریکا در بحبوحه نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی، سرپا بماند.

با وجود رشد کسری تجاری کلی آمریکا، کسری تجاری آمریکا با چین در اوت ۳.۱ درصد کاهش پیدا کرد و بر مبنای سالانه، کسری تجاری با چین ۲۳۱.۶ میلیارد دلار بود که ۱۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.

کسری تجاری با آلمان به ۷.۱ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد که بالاترین رکورد بود و تحت تاثیر واردات ۱۲.۱ میلیارد دلار از این کشور اروپایی روی داد.

با تعرفه‌های بالاتر که قرار است روی کالاهای اتحادیه اروپا وضع شود، کسری تجاری در اکثر نقاط این منطقه بسته شد.

کسری تجاری اتحادیه اروپا در اوت ۲۳.۷ درصد کاهش پیدا کرد اما بر مبنای سالانه ۸.۱ درصد رشد داشت.

آمریکا تهدید کرده است روی ۳۰۰ میلیارد دلار واردات کالاهای چینی که تاکنون مشمول عوارض سنگین نبودند، تعرفه بالا وضع کند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌اس، بر مبنای کالایی، صادرات خودرو ۱۴.۳ میلیارد دلار رشد کرد و به بالاترین حد از ژوییه سال ۲۰۱۴ رسید. کسری نفت ۳۰۰ میلیون دلار بود که پایین‌ترین رکورد به شمار رفت. اما صادرات کالاهای سرمایه‌ای آمریکا به ۴۴.۳ میلیارد دلار رسید که پایین‌ترین رکورد از اکتبر سال ۲۰۱۷ بود.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.