کد مطلب: ۶۹۲۹۲۷

کلاهبرداری به بهانه انتقال وجه!

کلاهبرداری به بهانه انتقال وجه!

کلاهبرداری که به بهانه انتقال وجه، ۲۸ فقره کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد؛ ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده بیش از یک میلیارد ریال بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری کلاهبرداری که به بهانه انتقال وجه، ۲۸ فقره کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به نقل از ایسنا ، سرهنگ علی ولی‌پور گودرزی با اشاره به دو پرونده مهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در روزهای اخیر گفت: روز ۲۸ تیر ماه مال باخته‌ای به پلیس آگاهی مراجعه و اظهار کرد که روز گذشته در خیابان ولیعصر در حال انجام عملیات بانکی بوده که مرد جوانی به وی مراجعه کرده است و با پرداخت مبلغ سه میلیون ریال وجه نقد از وی درخواست کرده که این مبلغ را به حساب بانکی اعلامی وی منتقل کند. مال‌باخته این درخواست را پذیرفته و پس از در اختیار قرار دادن کارتش متوجه برداشت حدود ۳۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش شده است.

وی ادامه داد: پس از هماهنگی‌های قضایی مأموران دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری هویت و مخفیگاه فرد کلاهبردار شناسایی شد و مأموران موفق شدند در یک عملیات ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند. پس از دستگیری، متهم به جرم خود اعتراف و اظهار کرد که با این شیوه و شگرد تا کنون بیش از ۲۸ فقره کلاهبرداری انجام داده است.

رییس پلیس آگاهی تهران افزود: کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری شده را بیش از یک میلیارد ریال برآورد کرده اند.

وی اضافه کرد: تحقیقات تکمیلی همچنان درباره این پرونده ادامه دارد.

سارق منزل به همراه اموال مسروقه دستگیر شد

گودرزی در ادامه با اشاره به دستگیری یک سارق منزل گفت: پانزدهم آبان ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت منزل و ربودن اموال با ارزش در کلانتری ۱۳۲ نبرد تشکیل شد. در ادامه با دستور قضایی پرونده برای کشف و پی‌جویی به پلیس آگاهی ارجاع داده شد.

وی ادامه داد: مأموران دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه رسیدگی به این پرونده را بر عهده گرفتند. پس از بازدید میدانی از صحنه جرم و کشف سرنخ‌های متعدد، کنارهم قرارگرفتن ادله‌ متقن و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم منجر به شناسایی متهم به نام حسن شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران اظهار کرد: با هماهنگی قضائی مخفیگاه متهم در جنوب تهران شناسایی شد و ماموران طی عملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی افزود: در بازرسی از این مکان بخشی از اموال مسروقه کشف شد و در اختیار مال باخته قرار گرفت.

ولی‌پور گفت: متهم پس از اینکه به پلیس آگاهی منتقل شد، هنگام مواجهه با ادله موجود به جرم خود اعتراف کرد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اضافه کرد: کشف سایر جرائم احتمالی متهم در دستور کار پلیس قرار دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.