کد مطلب: ۶۸۵۸۴۶

هشدار!/ مراقب کلاهبرداران فروش اقساطی خودرو باشید

هشدار!/ مراقب کلاهبرداران فروش اقساطی خودرو باشید

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری ۲ کلاهبردار حرفه‌ای و اعتراف به ۸ فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ماجرای کلاهبرداری ۱۰ میلیاردی به بهانه فروش اقساطی خودرو چیست؟

به نقل از صداوسیما ، «قاسم دستخال» گفت: پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری به پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت برای شناسایی و دستگیری متهمان ارجاع شد.

وی عنوان کرد: شاکی پرونده پس از مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی عنوان کرد، برای خرید اقساطی یک دستگاه خودروی نیسان دوگانه‌سوز با متهمان در فضای مجازی آشنا شدم و پس از ترغیب این افراد و دعوت من به دفتر کاری‌شان، به دفتر فروش آنان که ۲ نفر در آن مشغول به کار بودند، مراجعه کردم.

خودروی نیسان را با پیش پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به صوری اقساطی خریداری کردم و قرار شد با پاس شدن چک پیش‌پرداخت، خودروی معامله شده را به من تحویل دهند.

ولی خودرو در موعد تعیین شده، تحویل نشد و اکنون متوجه شدم که دفتر فروش بسته شده است و کارمندان وی متواری شده‌اند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد، اعضای این دفتر مرتکب جرائم مشابه دیگری هم شده‌اند، گفت: با تجمیع پرونده‌های مشابه مشخصات و هویت متهمان شناسایی شد.

دستخال گفت: در نهایت با تلاش‌های شبانه‌روزی، کارآگاهان پایگاه سوم مخفیگاه یکی از متهمان در محدوده خیابان سی متری جی شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی اکیپی از کارآگاهان برای دستگیری وی به آن محل اعزام و موفق شدند، متهم را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران افزود: با دستگیری نخستین متهم، در شاخه دیگری از بررسی‌های پلیسی متهم دوم پرونده نیز در مخفیگاهش دستگیر شد و به این پایگاه انتقال یافت.

وی ابراز داشت: در تحقیقات پلیسی متهمان به ۸ فقره کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی خودرو و دریافت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از مال باختگان اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اعلام این خبر، افزود: با اعتراف صریح متهمان به جرم ارتکابی، هر دو متهم روانه دادسرا شده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کلاهبردار خودرو سازه
    کلاهبردار مسولین هستن
    که خودروهای اشغال و بی کیفیت و گران و قیمت بالا به مردم میدن