کد مطلب: ۵۷۶۱۴۱

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین در گفت‌وگو با تجارت‌نیوز:

محموله‌های وارداتی واکسن کرونا پنج برابر می‌شود

محموله‌های وارداتی واکسن کرونا پنج برابر می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با اشاره به افزایش محموله‌های وارداتی واکسن سینوفارم از هفته آینده، می‌گوید: محموله‌های وارداتی از ۱٫۱ میلیون دز به پنج میلیون دز می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مجیدرضا حریری، رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین می‌گوید واردات واکسن نسبت به گذشته روان‌تر شده است و از هفته آینده به پنج میلیون دز واکسن در هر محموله می‌رسد.

در حال حاضر غالب واکسن‌های وارداتی به کشور از سینوفارم چین بوده و حالا رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین به تجارت‌نیوز می‌گوید از هفته آینده سرعت واردات بیشتر هم می‌شود.

در حال حاضر آنطور که معاون فنی گمرک ایران روز جمعه گفت تعداد واکسن‌های وارداتی از مرز ۲۸٫۸ میلیون دز گذشته. از این تعداد تاکنون حدود ۲۶ میلیون دز واکسن به مشمولان دریافت واکسن تزریق شده است.

محموله‌های وارداتی به پنج میلیون دز می‌رسد

حریری می‌گوید: «قرار شده محموله‌های وارداتی از ۱٫۱ میلیون دز به پنج میلیون دز برسد. قرار است از هفته آینده با هر محموله به پنج میلیون دز وارد کشور شود. تاکنون حدود ۲۰ میلیون دز وارد شده و به ۴۰ میلیون دز هم می‌رسد. مذاکرات با چین بسیار سازنده بوده و احتمالا این روند واردات حفظ شود.»

او ادامه می‌دهد: «مذاکرات به صورت پیوسته بین ایران و چین، مسئولان وزارت امور خارجه، هلال احمر و وزارت بهداشت به طرف چین ادامه دارد. البته بار عمده مذاکرات روی دوش وزارت خارجه است.»

پیش‌تر ناصر ریاحی، رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو نیز درباره واردات واکسن سینوفارم به ایرنا گفته بود که مقرر شده تا ۵۰ میلیون دز واکسن سینوفارم از چین دریافت شود.

ایران در واکسیناسیون عقب نیست!

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه طبیعی است که کشورهای قدرتمند در واکسیناسیون جلوتر هستند، ادامه می‌دهد: «به نظر می‌آید بیش از آنچه در رسانه‌ها علیه سیستم واکسیناسیون در کشور صحبت می‌شود، در واقعیت جلوتر هستیم. ما خودمان را با امریکا و انگلیس مقایسه می‌کنیم. کشورهایی هستند که ثروت و قدرت بیشتری دارند و در واکسیناسیون جلو هستند.»

در روزهای گذشته درباره مبدا واکسن وارداتی از چین صحبت‌هایی مطرح شد. برخی می‌گفتند واکسن سینوفارم وارد شده به کشور تولید ووهان چین بوده و مورد تائید نیست. حریری در این مورد می‌گوید: «تا امروز فرآیند واردات واکسن سینوفارم از مبدا پکن انجام شده است و از جای دیگر نبوده.»

ممنوعیت سفر به برخی کشورها با کارت واکسن سینوفارم

او درباره اینکه ورود به برخی کشورها با کارت واکسن سینوفارم امکان‌پذیر نیست، می‌گوید: «برخی کشورهای اروپایی به کسانی که با آسترازنکا، فایزر و مدرنا واکسینه شده باشند، ویزا می‌دهند. این مسائل، سیاست‌های داخلی کشورهاست. در چین هم هر واکسنی تزریق کرده باشید بعد از ورود باید تا چند هفته قرنطینه شوید.»

عربستان نیز واکسن‌های مورد تائید برای ورود به این کشور را فایزر، آسترازنکا، مدرنا و جانسون و جانسون، اعلام کرد. از آنجایی که غالب واکسن‌های تزریق شده در ایران سینوفارم است، ایرانیان نیز از سفر به عربستان منع شدند.

واکسن‌های فایزر و مدرنا در ایران تا چندی پیش مجوز واردات نداشتند. حالا که مجوز آن صادر شده هم خبری از واردات آن نیست. مشخص نیست فایزر و مدرنا چه زمانی به سبد واکسن ایران اضافه شود و به دست مردم برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لعنت خدا بر چین جنایتکار کمونیست الهی آمین ?????

    • ناشناس

      بگو هزار بار الهی آمین

  • ناشناس

    ممنون

  • ناشناس

    برای چی واکسن بیخودی مثل سینوفارم که تاثیر چندانی ندارم وارد میکنین واکسنهایی که تمام کشورها قبول دارن غیر از سینوفارم هست چه کلکی این چینی ها سوار کردن خدا میدونه من که سینوفارم نمیزنم

  • ناشناس

    به جهنم که عربستان مجوز نمیده ایرانیها با واکسن سینوفارم برن عربستان.بهتر.حبف پول نیست که هر ساله ایرانیها به اسم حج میریزن تو شکم عربستان؟اصلا خیلی هم خوب شد که نمیذارن ایرانیها برن عربستان.والله بخدا.

  • ناشناس

    من امروز نوبت دوذز دوم سینوفارمم بود کله سحر رفتم نبود چرا

  • ناشناس

    بعد از وقتی دوز اول سینوفارم زدم تپش قلبم زیاد شده وتمام ذیه ام تا گردنم بشدت درد میگیره ومبسوزه حتی در راه رفتن عادی تند راه رفتن وبالا وپایئن شدن از پله که پیش کش واکسن

  • ناشناس

    ???????????????????????????????????????????????????????

  • Sh

    پس چرا سینوفارم ؟ وقتی مورد تایید نیست

  • ناشناس

    زر میزنین دوروزه برا دوز دوم سینوفارم میریم نیست هی شعار بدین

  • رضا

    دوروزه داریم میریم برا دوز دوم سینوفارم نیست چرا شعار میدین