کد مطلب: ۳۰۴۵۰۲

کمبود بنزین در شهرستان بانه نداریم

کمبود بنزین در شهرستان بانه نداریم

رئیس شرکت پخش فراورده‌های نفتی بانه گفت: صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های عرضه سوخت بخاطر تعطیلی جایگاه‌های سی ان جی است و کمبود بنزین در این منطقه نداریم.

عبدالواحد بلالی اظهار داشت: از بعد از ظهر دیروز بدنبال بسته شدن جایگاه‌های سی ان جی بخاطر قطع گاز، صف‌های طولانی در مقابل جایگاه‌های عرضه بنزین تشکیل و شایعاتی هم در خصوص کمبود بنزین در شهرستان پخش شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی افزود: شایعه اعتصاب کامیونداران در فضای مجازی بر فضای عمومی جامعه تاثیر منفی گذاشت البته شایعاتی هم در مورد افزایش نرخ بنزین هست که صحت ندارد اما باعث نگرانی مردم و هجوم آنها به سمت جایگاه های عرضه سوخت و تشکیل صف‌های طولانی شد.
بلالی تاکید کرد: اختلاف قیمت، برخی افراد سودجو و فرصت طلب را به خرید بنزین و قاچاق آن به کشور همسایه ترغیب کرده که با نظارت بیشتر بر فعالیت جایگاه های سوخت رسان مانع از سوء استفاده این افراد می شویم.

وی با بیان اینکه مشکلی به لحاظ تامین سوخت برای جایگاه‌های شهرستان نداریم، گفت: شب گذشته 200 هزار لیتر بنزین با تانکرهای سوخت رسان وارد بانه شده است.

عصر دوشنبه بدنبال تعطیل شدن جایگاه‌های عرضه سوخت سی ان جی در بانه بدلیل قطع گاز، شایعاتی در خصوص کمبود بنزین و اعتصاب کامیونداران فضای عمومی این شهرستان مرزی را تحت تاثیر قرار دارد و باعث افزایش مراجعین به جایگاه های عرضه بنزین و تشکیل صف های طولانی خودروها شد.
ایجاد ترافیک سنگین در معابر شهری و نگرانی در میان مردم از دیگر پیامدهای پخش شایعه کمبود بنزین در بانه است.

برخی کمبود بنزین را ناشی از اعتصاب کامیونداران و برخی افزایش احتمالی قیمت بنزین بیان کرده‌اند البته با توجه به نزدیکی شهرستان بانه به اقلیم کردستان و افزایش قیمت دلار در مقابل ریال، قاچاق سوخت به عراق یکی از دلایل تمایل به خرید بنزین و قاچاق آن در این شهرستان است.

گاز جایگاه های عرضه سوخت سی ان جی، مرغداری‌ها، نانوایی‌ها و مصارف صنعتی و عمده به مدت 2 روز (دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری) به دلیل انجام عملیات اجرایی تقویت خط 56 اینچ «خط انتقال نهم سراسری کشور» به خط انتقال 16 اینچی گاز شهرستان های بانه و سقز قطع شد که این اقدام به منظور تامین و پایداری گاز بخش خانگی انجام گرفته است.

شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 27 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.