کد مطلب: ۱۸۹۷۳۶

کمک ۳۳ میلیون دلاری «جف بزوس» برای بورسیه تحصیلی

کمک 33 میلیون دلاری «جف بزوس» برای بورسیه تحصیلی

«جف بزوس»، مالک آمازون به همراه همسرش 33 میلیون دلار به برنامه کمک تحصیلی تحت عنوان «آرزومندان» (Dreamers) به موسسه «TheDream.US» اهدا کرد.

تعدادی از شرکت‌های فناوری و مدیرانش از برنامه «داکا» (DACA) پشتیبانی و درخواست کمک کرده‌اند، اما «جف بزوس» مدیرعامل آمازون و همسرش «مک‌کنزی» به میدان آمدند و 33 میلیون دلار برای حمایت از دریافت کنندگان «داکا» اهدا کردند.

به گزارش تجارت‎نیوز ، داکا برنامه‌ای است که در سال 2012 میلادی در دولت باراک اوباما آغاز شد و مربوط به مهاجرانی است که در کودکی با پدر و مادرشان به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شده‌اند.

عنوان این قانون «Deferred Action for Childhood Arrivals» است که به شکل مخفف «DACA» نامیده می‌شود.

بر اساس برنامه داکا، این مهاجران به طور موقت اجازه اقامت قانونی در ایالات متحده آمریکا را دریافت می‌کنند و از کشور اخراج نمی‌شوند.

داکا به مهاجران اجازه نمی‌دهد که اقامتشان در آمریکا قانونی شود و برای کسب امتیاز شهروندی اقدام کنند. اما به آنها فرصت می‌دهد از سایه خارج شوند و اجازه کار، ثبت‌نام در کالج و اقدام برای دریافت گواهینامه رانندگی می‌دهد.

طبق برنامه داکا، پرونده مهاجران مورد نظر که به «آرزومندها» مشهور شده‌اند باید عاری از جرم و بزه باشد.

برای آنکه یک مهاجر مشمول قانون داکا شود باید قبل از سن 16 سالگی وارد آمریکا شده باشد و از 15 ژوئن سال 2007 در خاک این کشور اقامت کرده باشد.

بر اساس داکا، سن این دسته از مهاجران نباید در سال 2012 که وزارت امنیت داخلی آمریکا برنامه داکا را قانونی کرد، بیشتر از 30 سال می‌بود.

کمک خانواده بزوس به موسسه «TheDream.US» که کمک هزینه تحصیلی به «آرزومندان» می‌دهد موجب پیوستن 1000 «آرزومند» به کالج می‌شود.

این بزرگترین اهدا در تاریخ این موسسه است.

جف بزوس در بیانیه‌ای گفت: پدرم در 16 سالگی به هنگام عملیات «پدرو پان» به ایالات متحده آمریکا آمد. او تنها بود و قادر به صحبت به زبان انگلیسی نبود. با توجه به استحکام و اراده پدرم و حمایت برخی از سازمان‌ها در «دلاوِر»، پدرم تبدیل به یک شهروند برجسته شد.

وی افزود: پدرم سعی کرد لطف این کشور را به خودش جبران کند. من و همسرم افتخار می‌کنیم که با این کمک هزینه تحصیلی قادر به کمک به «آرزومندان» شدیم.

پیش از تصمیم ترامپ برای حذف حمایت‌های داکا در ماه سپتامبر، صدها نفر از مدیران عامل شرکت‌ها از جمله جف بزوس، نامه‌ای را امضا کردند که از وی درخواست می‌کرد این برنامه را ملغی نکند.

در ماه اکتبر، شرکت‌هایی نظیر گوگل، فیسبوک و آمازون اعلام کردند که برای تصویب قانون حفاظت از داکا با کنگره لابی می‌کنند و در ماه نوامبر نیز بیش از 100 شرکت در حمایت از داکا طومار امضا کردند.

«آرزومندان» برای 4 سال تحصیل در کالج و دانشگاه، 33 هزار دلار بورسیه دریافت می‌کنند.

«کندی مارشال» رییس موسسه TheDream.US می‌گوید: دانشجویان ما بسیار مستعد و متعهد به موفقیت در کالج و در زندگی هستند. از آغاز فعالیت برنامه ما سه و نیم سال می‌گذرد، بنابراین ما هنوز نرخ فارغ التحصیلی نداریم.

وی افزود: اما دانشجویان ما از لحاظ تحصیلی موفق هستند. ما انتظار داریم نرخ فارغ التحصیلی 75 درصد باشد.

منبع: انگجت

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.