کد مطلب: ۷۰۵۴۵۶

رئیس سازمان انرژی اتمی به وین می‌رود/ زمان دیدار اسلامی و گروسی

رئیس سازمان انرژی اتمی به وین می‌رود/ زمان دیدار اسلامی و گروسی

مدیرکل آژانس انرژی اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران این هفته دیدار خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رافائل گروسی و محمد اسلامی در هفته جاری در حاشیه اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار خواهد داشت.

به نقل از ایسنا، شصت‌وششمین اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه هفته جاری (چهارم مهرماه) در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شرکت و سخنرانی رؤسای سازمان‌های انرژی اتمی کشورهای عضو آغاز به کار می‌کند.

محمد اسلامی با اشاره به حضورش در اجلاس سالانه کنفرانس عمومی آژانس گفت: همه کشورها حق دارند در صنعت و فناوری هسته‌ای فعالیت کنند و از تکالیف مصرح اساسنامه آژانس است که دسترسی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای را برای همه کشورها تسهیل کند. ما متعهد به ضوابط پادمان جامع و ان‌پی‌تی هستیم.

وی با بیان اینکه در سخنرانی خود در این اجلاس مواضع کشور را بیان می‌کنم، اظهار کرد: یکی از مواردی که به آن اشاره خواهم کرد، درباره اتهاماتی است که ناروا و پرتکرار، ۲۰ سال است علیه ایران مطرح می‌کنند. آنها ادعاهایی را درباره مکان‌هایی مطرح می‌کنند که ساختگی است و ربطی به دولت ندارد و اساسا تأسیسات (هسته‌ای) نیست و امکاناتی متعلق به مردم است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: این‌ها بر اساس اطلاعاتی که عناصر سرویس‌های جاسوسی و ضدانقلاب هر بار با یک ادبیات و شکل متفاوت پردازش می‌کنند، سعی دارند پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را مختل کنند و این هدف‌شان است.

معاون رئیس‌جمهور گفت که علاوه بر سخنرانی در این اجلاس در حاشیه آن با تعدادی از همتایان خود بر اساس درخواست‌هایی که انجام شده است، دیدار خواهم داشت.

وی افزود: در این سفر با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس دیدار می‌کنم. امیدوارم این گفت‌وگوها تسهیل‌گر باشد تا این نوع برداشت‌ها که ناشی از فشار سیاسی و عملیات روانی علیه ایران است، هر چه زودتر پایان یابد و بر اساس روابط و مقررات روند امور تنظیم شود و از این مرحله به امید خدا عبور کنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.