کد مطلب: ۲۷۹۸۶۴

کوبیدن بر طبل گرانی به نفع زعفران ایرانی نیست

کوبیدن بر طبل گرانی به نفع زعفران ایرانی نیست

عضو شورای ملی زعفران از ثبات نسبی قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم‌اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران 4 میلیون و 200 هزار و حداکثر 7 میلیون تومان است.

علی حسینی افزود: با توجه به بخشنامه دولت درخصوص تسویه ارزی صادرکنندگان با دلار 4200 تومان پیش‌بینی می‌شود که صادرات از رونق بهتری برخوردار شود، اما بازهم باید منتظر ماند و دید که خریداران خارجی نسبت به قیمت کنونی زعفران چه واکنشی نشان می‌دهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسینی، آینده صادرات زعفران در ماه‌های آتی را پیش‌بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه به فصل برداشت محصول نزدیک می‌شویم، نمی‌توان چشم انداز روشنی برای صادرات زعفران متصور بود چرا که خریداران تا عرضه محصول نو به بازار، خرید خود را محدود می‌‌کنند و ترجیح می‌دهند زعفران نو خریداری کنند.

وی با انتقاد از نوسان نرخ زعفران در بازار بیان کرد: با وجود آنکه قیمت ارز و نهاده‌های کشاورزی در ماه‌های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرده است، اما معتقدیم که قیمت زعفران نباید با نوسان چشمگیری در بازار روبه‌رو شود چرا که زعفران کالای صادراتی است و افزایش بی‌رویه قیمت می‌تواند چالش‌های متعددی به وجود آورد.

عضو شورای ملی زعفران ادامه داد: با توجه به آنکه کوبیدن بر طبل گرانی به نفع زعفران ایرانی نیست؛ بنابراین باید هوشمندانه نسبت به این کالای صادراتی برخورد کنیم تا با وجود سایر رقبا بتوان در بازارهای هدف حرفی برای گفتن داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت هر کیلو زعفران در بازار داخل نباید از 6 میلیون تومان تجاوز کند، افزود: طی ماه‌های اخیر قیمت زعفران در بازار داخل دستخوش تغییر و تحولاتی قرار گرفت که به نظر بنده این امر ناعادلانه است.

حسینی در پایان تصریح کرد: با وجود افزایش 20 تا 30 برابری قیمت زعفران در چهار ماه اخیر، مصرف کنندگان مجبور شدند این محصول را با نرخ بالایی در بازار خریداری کنند به همین دلیل انتظار می رود سازمان تعاون روستایی که در ماه‌های اخیر مقدار قابل توجهی محصول را با قیمت متعارفی از کشاورزان خریداری کرده با حداقل سود در بازار عرضه کند تا از سودجویی برخی افراد مبنی بر افزایش کاذب قیمت در بازار جلوگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.