خبر مهم:

کد مطلب: ۲۳۵۸۸۱

کودکان متکدی می‌توانند ایمنی شهر را برهم زنند

کودکان متکدی می‌توانند ایمنی شهر را برهم زنند

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: کودکان متکدی می‌توانند ایمنی شهر را برهم زنند، بنابراین بهزیستی و شهرداری موظف هستند که در جهت سازماندهی این افراد اقدام کنند.

محمد محمودی شاه‌نشین در رابطه با ضرورت ساماندهی کودکان متکدی، بیان کرد: کودکان متکدی تاثیر خوبی بر جامعه ندارند. متاسفانه این کودکان به گروه‌های متعددی متعلق هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، یک گروه از این کودکان ایرانی نیستند و از خارج از کشور به ایران آمده‌اند. در رابطه با این گروه نیروهای انتظامی و دستگاه‌های دیگر موظف هستند تا این افراد را جمع‌آوری کرده و در رابطه با بازگشت به کشورشان اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: بعضی از این کودکان نیز متعلق به باندهایی در داخل کشور هستند که از آنها سوء‌استفاده می‌کنند و گروهی دیگر نیز مورد سوء استفاده پدر و مادر خود قرار می‌گیرند. در این زمینه بهزیستی و سیستم شهرداری موظف است تا این کودکان را سازماندهی کند.

در سال ۹۷ نیز ردیف اعتباری در بودجه در نظر گرفته شده تا این کودکان را شناسایی کرده و سر و سامان دهند و اگر نیاز است تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی نظیر کمیته امداد قرار بگیرند.

نماینده مردم شهریار در مجلس،‌ گفت: باید به این کودکان کمک کرد تا به زندگی خود باز گردند و از سوءاستفاده از آنها جلوگیری کرد. این کودکان می‌توانند ایمنی جامعه را بر هم زنند و متاسفانه گروهی فرصت‌طلب نیز برای استفاده از درآمد آنها از آنها سوء استفاده کنند. این کودکان نقطه سیاهی برای نظام است که باید پاک شود.

محمودی شاه نشین تصریح کرد: این کودکان باید شناسایی شوند و تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی قرار گیرند. با افرادی که از این کودکان سوء استفاده می‌کنند باید برخورد قانونی شود. در این زمینه نیز ما نیاز به قانون جدید نداریم و قانون به اندازه کافی وجود دارد و متولی این امر نیز مشخص است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.