کد مطلب: ۳۹۱۰۵۳

نظرسنجی کیتکو ۲۶ جولای؛ پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در هفته جاری

نظرسنجی کیتکو 26 جولای؛ پیش‌بینی افزایش قیمت طلا در هفته جاری

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و ششم جولای منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در بیست و ششم جولای منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این در حالی است که انتظار می‌رود، فدرال‌رزرو تا پایان ماه جاری میلادی، نرخ بهره را کاهش دهد.

بانک مرکزی ایالات متحده احتمالا نرخ بهره را 25 یا 50 واحد کاهش خواهد داد. کاهشِ بیشتر نرخ بهره قطعا به افزایش قیمت جهانی طلا منجر می‌شود.

هر اونس طلا در معاملات روز گذشته با قیمت هزار و 418 دلار و 34 سنت معامله شد.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 16 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل 50 درصد، افزایش قیمت و سه نفر معادل 19 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین پنج نفر معادل 31 درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 953 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 580 رای‌دهنده، معادل 61 درصد افزایش قیمت طلا و 223 نفر، معادل 23 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 150 رای‌دهنده یا 16 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته هم اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار طلا خوش‌بین بودند.

ریچارد بیکر در گزارشی در Eureka Miner نوشته است: در حالی که تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین هنوز حل نشده، انتظار می‌رود به زودی برگزیت سخت (جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق) نیز صورت بگیرد. از سوی دیگر، اقدام بانک مرکزی برای تسهیل سیاست‌های پولی و کاهش رشد اقتصادی جهان به طور قطع افزایش قیمت فلز زرد را به دنبال خواهد داشت.

او همچنین اعلام کرد که رشد اقتصادی دومین فصل در ایالات متحده، 2.1 درصد گزارش شده که کمتر از سه ماهه اول سال است. این داده‌های اقتصادی حاکی از آن است که احتمالا فدرال‌رزرو نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

بانک مرکزی اروپا اما در هفته‌ای که گذشت نرخ بهره را بدون تغییر باقی گذاشت.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ، می‌گوید: به عقیده من با تصمیم فدرال‌رزرو مبنی بر کاهش نرخ بهره، قیمت جهانی طلا در هفته آتی افزایش خواهد یافت. اما برخی از عوامل ممکن است در بلندمدت به کاهش قیمت این فلز گرانبها منجر شود. در عین حال بازارها همچنان نگران ادامه جنگ تجاری و کاهش رشد اقتصادی جهان هستند که این روند می‌تواند به بازار طلا کمک کند.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس‌فیوچرز هم معتقد است که قیمت طلا روند افزایشی خود را به‌ویژه در تابستان ادامه خواهد داد.

به گفته او، اگرچه ماریو دراگی، رئیس بانک مرکزی اروپا هیچ اقدامی در جهت کاهش نرخ بهره در منطقه یورو نکرده است، با این حال آینده خوش‌بینانه‌ای در انتظار طلاست.

جیم ویکوف، تحلیلگر ارشد کیتکو هم می‌گوید با توجه به نمودارهای طلا و تحلیل تکنیکال این فلز، قیمت طلا همچنان روند صعودی خود را ادامه خواهد داد.

آدام باتن، تحلیلگر ارشد موسسه فارکس لایو، از جمله تحلیلگرانی است که به کاهش قیمت طلا در هفته جاری معتقد است.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، می‌گوید: قیمت طلا در هفته جاری کاهش می‌یابد. با این حال این تحلیلگر به آینده بلندمدت طلا خوش‌بین است.

تا پایان این هفته فدرال‌رزرو تصمیم خود برای کاهش نرخ بهره را اعلام خواهد کرد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.