کد مطلب: ۳۸۹۸۳۲

تحلیلگران از کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو مطمئن شدند

نظرسنجی کیتکو ۱۹ جولای؛ طلا باز هم گران می‌شود

نظرسنجی کیتکو 19 جولای؛ طلا باز هم گران می‌شود

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در نوزدهم جولای منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

قیمت جهانی طلا روز جمعه برای اولین بار از می 2013 به بالای هزار و 450 دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این افزایش قیمت پس از اظهارات یک مقام ارشد فدرال‌رزرو رخ داد. توضیحات او موجب شد تا تحلیلگران از کاهش 25 واحدی نرخ بهره در نشست ماه جاری بانک مرکزی آمریکا مطمئن شوند.

در معاملات اولیه روز جمعه، قیمت هر اونس طلا تا هزار و 452 دلار و 60 سنت بالا رفت. پس از آن اما روند کاهشی به خود گرفت و در ساعات پایانی با قیمت هزار و 425 دلار و 19 سنت معامله شد.

بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در نوزدهم جولای منتشر شده، اکثریت تحلیلگران حرفه‎ای وال‌استریت و سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا در هفته جاری خوش‌بین هستند.

به گفته فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز، علاوه بر اظهارات مقامات فدرال‌رزرو که افزایش قیمت طلا را به دنبال داشته، تنش‌ها میان ایران و غرب نیز تشدید شده که این هم دلیل دیگری برای ادامه روند صعودی بازار این فلز گرانبها خواهد بود.

در تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو ، 12 تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هشت نفر معادل 67 درصد، افزایش قیمت و سه نفر معادل 25 درصد، کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین یک نفر معادل هشت درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان 643 نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، 477 رای‌دهنده، معادل 74 درصد افزایش قیمت طلا و 96 نفر، معادل 15 درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. 70 رای‌دهنده یا 11 درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته، در حالی که اکثریت سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به روند صعودی بازار طلا خوش‌بودند، اکثریت تحلیلگران وال‌استریت نظری در این مورد نداشتند.

چارلی ندوس، استراتژیست ارشد بازار در گروه لاسال فیوچرز هم معتقد است به دنبال اظهارات روز پنج‌شنبه رئیس فدرال‌رزرو نیویورک مبنی بر کاهش نرخ بهره که دلار آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بازار جهانی طلا افزایشی خواهد بود.

جیم ویکوف، کارشناس ارشد کیتکو با تکیه بر تحلیل‌های تکنیکال این بازار و افشین نبوی، تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه سرمایه‌گذاری ام‌کی‌اس سوئیس، روند صعودی را برای طلا پیش‌بینی کرده‌اند.

شان لاسک، تحلیلگر ارشد موسسه والش‌تردینگ، معتقد است از یک‌سو تشدید تنش‌های ژئوپلیتیک در خاورمیانه و از سوی دیگر کاهش نرخ بهره فدرال‎رزرو به طور قطع افزایش قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.

با این حال، به گفته آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی، قیمت جهانی طلا در هفته پیش رو بدون تغییر باقی خواهد ماند. با این حال، او هم در بلندمدت به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی معتقد است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما که منتظر دلار هفت هزار تومانی هستیم خخخخخ

    • ناشناس

      یعنی طلا کاهش پیدا نمیکنه ؟ ما منتظریم قیمتش به زیر ۳۰۰هزار برسه هههههه

    • محشر

      الان اینو جدی گفتی؟

  • ناشناس

    باتوجه به کاهش قیمت دلار وتاثیرپذیری قیمت طلاازارز در ایران وحباب دار بودن قیمت طلامسلمااین هفته بایدقیمت طلا کاهشی شود

  • ناشناس

    طلا و دلار سیر صعودی خواهد گرفت.

  • فرهاد

    پخخخخخخ. آش به این خیال باش. هههههههه