کد مطلب: ۱۹۹۷۶۶

کیفیت زندگی در کدام کشورها بالاست؟

کیفیت زندگی در کدام کشورها بالاست؟

اگرچه کانادا برای سومین سال متوالی مقام نخست را از لحاظ کیفیت زندگی به خود اختصاص داده است، با این وجود بر اساس گزارش‌ها، کشور‌های حوزه اسکاندیناوی از لحاظ میزان رفاه و آسایش، گوی سبقت را از ده کشور برتر ربوده‌اند.

الهام مشعوف: براساس گزارش‌های منتشرشده از سوی The U.S News و World Report 2018، کشور کانادا برای سومین سال متوالی، رتبه نخست را در میان لیست بهترین کشور‌ها از لحاظ کیفیت زندگی کسب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، برای درک بهتر تصور مردم از ملل مختلف در مقیاس جهانی، 80 کشور بر اساس 65 مشخصه خاص مورد بررسی قرار گرفته‌اند و بر این اساس، از 21 هزار نفر سوالاتی پرسیده شد.

شاخص‌هایی که پرسش‌ها براساس آنها طراحی شده بود، شامل توانایی اقتصادی، اقتدار، شهروندان آن کشور و کیفیت زندگی بود، که مجموعا مشخص می‌کرد، آن کشور تا چه حد توانسته به عنوان یک کشور مدرن و امروزی، موفق عمل کند.

محققان برای تعیین بهترین کشور از لحاظ بالا بودن شاخص کیفیت زندگی، این 9 ویژگی را مورد ارزیابی قرار دادند: هزینه زندگی، کیفیت بازار کار، ثبات اقتصادی، گرمی و صمیمیت فضای خانواده، میزان درآمد، ثبات سیاسی، امنیت، کیفیت سیستم آموزشی و در نهایت کیفیت نظام بهداشت و سلامت.

سردبیر این دو نشریه در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: با وجود اینکه کانادا جایگاه نخست را از آنِ خود کرده، اما کشور‌های حوزه اسکاندیناوی، از لحاظ میزان رفاه و آسایش، گوی سبقت را از این ده کشور برتر ربوده‌اند.

این رتبه‌بندی، بخشی از یک پروژه تحلیلی است که گزارش بهترین کشور‌های 2018 نام دارد، و 3 سال است که تحت نظارت دانشگاه پنسیلوانیا و شرکت Y&R' BAV Group اداره می‌شود.

به گفته استاد دانشگاه پنسیلوانیا، گزارش بهترین کشور دنیا، در مورد تاثیری که نام‌ونشان (برند) یک کشور بر رفاه اقتصادی و جایگاهش در بین سایر کشور‌های دنیا می‌گذارد، صحبت می‌کند.

مدیر اجرایی شرکت Y&R Global، دیوید سَبل، در ادامه اضافه می‌کند که کشور‌ها باید با دقت زیادی روی نکات مجذوب‌‌کننده و ویژگی‌های غرورآفرینی مانند نوآوری و صلح‌طلبی‌شان تمرکز کرده، و از این راه خود را از کشور‌های دیگر دنیا متمایز کنند.

بر اساس اظهارات سبل، واضح است که برای تعیین 10 کشور برتر دنیا، دیگر توان نظامی و قدرت اقتصادی حرف اول را نمی‌زند.

در ادامه 10 کشوری که طبق بررسی‌های انجام‌شده، مطلوب‌ترین شاخص کیفیت زندگی در دنیا را دارند، معرفی می‌شود:

این 10 کشور به دلیل داشتن ویژگی‌هایی چون مدرن بودن، کار‌آفرینی، قدرتمندی، نگاه رو‌به‌جلو، دارا بودن دفتر کل اداره امور شهری، نفوذ بسیار بالا در عرصه جهانی، شفافیت فعالیت‌های دولت، سهولت آغاز کسب‌وکار، استفاده از فناوری‌های سبز و دوستدار محیط زیست، نظام آموزش توان‌مند، موقعیت اجتماعی بالای زنان، امکان تنها سفر کردن، نظام آموزشی باکیفیت در فهرست برترین‌ کشورها از نظر کیفیت زندگی قرار گرفته‌اند.

رتبه کشور رتبه کشور
1 کانادا 6 سوئیس
2 دانمارک 7 فنلاند
3 سوئد 8 هلند
4 نروژ 9 نیوزیلند
5 استرالیا 10 آلمان

کشورهای جهان از لحاظ کیفیت 2

کانادا برای سومین سال متوالی مقام نخست را از لحاظ کیفیت زندگی به خود اختصاص داده است.

یک کارشناس سلامت طی مصاحبه‌اش با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اعلام کرد: اگر می‌خواهید شاد باشید، تغییر محل زندگی‌تان می‌تواند موثر‌تر از تغییر باور‌هایتان عمل کند. باور‌ها و اعتقادات شما هرگز تغییر نخواهد کرد. اما امروزه ثابت شده که می‌توان با مثبت و زیبا کردن هر آنچه که در اطراف ما است، زندگی‌مان را شاد‌تر و بهتر کنیم. زیستن در مجاورت جریان آب، بودن در میان جامعه‌ای دوست‌داشتنی و زندگی در محلی که امکان دسترسی به میوه و سبزی تازه وجود داشته باشد، یکی از مشخصه‌های خوشبختی است.

او این شیوه زندگی را به هر کس که احساس سعادت و خوشبختی ندارد توصیه کرده است: تا زمانی که پول کافی برای خوراک، سرپناه، خدمات درمانی و تحرک جسمانی دارید، باید کار‌هایی را انجام بدهید که از انجام‌شان لذت برده و به آنها علاقمند هستید. به این ترتیب، مطمئنا بعد از مدتی احساس خوشبختی بیشتری خواهید داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.