کد مطلب: ۵۲۹۸۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پلاستیک دوباره گران شد

پلاستیک دوباره گران شد

 پلاستیک دوباره گران شد اما هرچند وقت یک بار از گوشه و کنار می‌شنویم که پلاستیک افزایش قیمت داشته است. منشا این گرانی کجاست و مقصر کیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ؛ هرچند وقت یک بار از گوشه و کنار شنیده می‌شود پلاستیک دوباره گران شد! اما منشا این گرانی کجاست و مقصر کیست؟ رئیس اتحادیه فروشندگان نایلون و پلاستیک قبلا به خبرنگار تجارت‌نیوز گفته بود: «مجتمع‌های پتروشیمی قیمت مواد پلاستیک را بیش از نرخ دلار نیمایی محاسبه و در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهند.» اما آیا این تنها علت گرانی پلاستیک است؟

حسن خسروجردی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، درباره تاثیر افزایش قیمت نفت بر گرانی پلاستیک می‌گوید: «نفت تاثیر خود را به عنوان مواد پایه دارد اما این تاثیر قابل توجه نیست.»

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، علت گرانی پلاستیک را این گونه توضیح می‌دهد: «قیمت‌ مواد اولیه را دولت تعیین می‌کند و می‌فروشد. مواد اولیه‌ای که از پالایشگاه می‌آید هم قیمت بالایی دارند که باعث گران شدن پلاستیک شده‌اند.»

خسروجردی یکی از دلایل احتمالی گرانی مواد اولیه را درآمد کم دولت و کسری بودجه می‌داند. او ادامه می‌دهد: «احتمالا دولت از این راه درآمد کم خود را جبران می‌کند و می‌شود گفت کسری بودجه به نوعی از این راه تامین می‌شود!»

آخرین اخبار و گزارش‌ها در حوزه انرژی و کالا را در صفحه اختصاصی انرژی و کالای تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    منشا گران همان دولته که فقط بفکر خالی کردن جیب مردمه

  • ناشناس

    همیشه توجیح وپاسخ غیر منطقی برای گرانی هست ،همش بهونست فقط به مردم ظلم میشه

  • ناشناس

    ممنون از اخبار خوبتون

  • ناشناس

    جیب ملت ودولت محترم حسابی خالی کرده.

  • ناشناس

    خب کنترل کنید قیمتها رو این چه وضعشه؟

  • مهدی

    سلام من یک فروشنده ظروف یکبارمصرف و نایلکسم از پارسال تا الان قیمت نایلکس دویست تا دویست و پنجاه درصد اضافه شده قیمت ظروف یکبارمصرف هم بیشتر از سیصد درصد افزایش داشته به نظر من علت گرونی اینه مثلا درخواست بازار ده تن هست پتروشیمی میاد پنج تن در بورس ارائه میده هر کسی پول بیشتری داره میخره بعد به هر قیمتی که دوست داره میفروشه

  • ناشناس

    نظری ندارم گرونی برای ما عادی شده اگه هرروز چیزایی گرون نشده تعجب میکنیم